ΑρχικήΝέαΗ μουσική επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές: Νέα μελέτη αποκαλύπτει απρόσμενες συνδέσεις

Η μουσική επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές: Νέα μελέτη αποκαλύπτει απρόσμενες συνδέσεις

2 λεπτά ανάγνωσης

Μπορεί η μουσική να επηρεάσει τον τρόπο που τρώμε; Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η απάντηση είναι ναι.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας, το Νοτιοδυτικό Πανεπιστήμιο και το University College του Λονδίνου διαπίστωσαν ότι το μουσικό στυλ μπορεί να διαμορφώσει τις διατροφικές μας προτιμήσεις, επηρεάζοντας την επιλογή τροφίμων με υψηλή ή χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες.

- Advertisement -

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 27 άτομα, διερεύνησε την επίδραση διαφορετικών ειδών μουσικής (κλασικής, τζαζ, ροκ και ραπ) στις διατροφικές επιλογές. Χρησιμοποιώντας ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG), οι ερευνητές κατέγραψαν την εγκεφαλική δραστηριότητα των συμμετεχόντων, εστιάζοντας στην προσοχή, τη συναισθηματική απόκριση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων κατά την επιλογή φαγητού.

Τα ευρήματα της μελέτης

Η μουσική φάνηκε να επηρεάζει τόσο τις προτιμήσεις όσο και την προσοχή των συμμετεχόντων στα τρόφιμα. Η τζαζ μουσική τους έκανε πιο πιθανό να επιλέξουν τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας, ενώ η κλασική μουσική συνδέθηκε με την προτίμηση πιο υγιεινών, χαμηλοθερμιδικών επιλογών.

- Advertisement -

Οι συμμετέχοντες που άκουγαν ροκ μουσική έδειξαν τη μεγαλύτερη προσοχή στα διαθέσιμα τρόφιμα, ενώ η κλασική μουσική προκάλεσε τη λιγότερη εστίαση, παράλληλα όμως με ισχυρότερες συναισθηματικές αντιδράσεις σχετικά με τις επιλογές τους.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν τη μουσική ως έναν εξωτερικό παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη διατροφή. Η κλασική μουσική, συγκεκριμένα, φαίνεται να προωθεί πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, γεγονός που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε προγράμματα διατροφικής παρέμβασης.

«Οι διατροφικές προτιμήσεις είναι καθοριστικός παράγοντας για την υγεία, ενώ επηρεάζονται τόσο από ψυχολογικούς όσο και από εξωτερικούς παράγοντες, όπως η μουσική», εξηγούν οι ερευνητές. «Η μελέτη μας δείχνει ότι η κλασική μουσική μπορεί να ενισχύσει τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες, ανοίγοντας νέους δρόμους για παρεμβάσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της διατροφής».

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη μελέτη εδώ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα