ΑρχικήΕπιστήμηΗ κατανάλωση ντομάτας προσφέρει υγιέστερο μικροβίωμα, σύμφωνα με μελέτη

Η κατανάλωση ντομάτας προσφέρει υγιέστερο μικροβίωμα, σύμφωνα με μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Δύο εβδομάδες δίαιτας πλούσιας σε ντομάτες αύξησαν την ποικιλία των μικροβίων του εντέρου και βελτίωσαν την ποιότητα του μικροβιώματος, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα δημοσιεύματα, είναι γνωστό το ότι η διατροφή προκαλεί διαφορές στη σύνθεση του μικροβιώματος, αλλά οι επιδράσεις που σχετίζονται με τα τρόφιμα δεν έχουν μελετηθεί πολύ. Ως μικροβίωμα ορίζονται οι μικροοργανισμοί που ζουν στο γαστρεντερικό σωλήνα και φροντίζουν για την υγιή χλωρίδα του εντέρου.

- Advertisement -

Μια μελέτη από το The Ohio State University που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Microbiology Spectrum αφιερώθηκε στην επίδραση της ντομάτας στο μικροβίωμα του εντέρου, διεξάγοντας ένα πείραμα σε χοίρους.

Για τις ανάγκες της μελέτης, 10 πρόσφατα απογαλακτισμένοι χοίροι ελέγχου τράφηκαν με τυπική δίαιτα, ενώ άλλοι 10 χοίροι τράφηκαν με την ίδια δίαιτα προσαρμοσμένη έτσι ώστε το 10% της τροφής να αποτελείται από μια λυοφιλοποιημένη σκόνη από ντομάτες. Ο τύπος ντομάτας που χρησιμοποιήθηκε καλλιεργείται στις εγκαταστάσεις τους.

- Advertisement -

Οι φυτικές ίνες, η ζάχαρη, η πρωτεΐνη, το λίπος και οι θερμίδες ήταν πανομοιότυπες και για τις δύο δίαιτες. Οι πληθυσμοί των χοίρων ελέγχου και της μελέτης ζούσαν χωριστά και οι ερευνητές που διεξήγαγαν τη μελέτη έλαβαν μια σειρά προφυλάξεων, για να διασφαλίσουν ότι τυχόν αλλαγές στο μικροβίωμα που παρατηρήθηκαν με τη δίαιτα της μελέτης θα μπορούσαν να αποδοθούν αποκλειστικά σε χημικές ενώσεις στις ντομάτες.

Λαμβάνοντας δείγμα από τα κόπρανά τους, οι επιστήμονες παρατήρησαν δύο κύριες αλλαγές στα μικροβιώματα των χοίρων που τρέφονταν με δίαιτα με ντομάτες. Η ποικιλομορφία των ειδών μικροβίων στα έντερά τους αυξήθηκε και οι συγκεντρώσεις δύο τύπων βακτηρίων που είναι κοινά στο μικροβίωμα των θηλαστικών μετατοπίστηκαν σε πιο ευνοϊκό προφίλ.

Αυτή η υψηλότερη αναλογία του phyla Bacteroidota σε σύγκριση με το Bacillota που υπάρχει στο μικροβίωμα έχει βρεθεί ότι συνδέεται με θετικά αποτελέσματα για την υγεία, ενώ άλλες μελέτες έχουν συνδέσει αυτήν την αναλογία αντίστροφα, υψηλότερου Bacillota σε σύγκριση με το Bacteroidota, με την παχυσαρκία.

Οι ντομάτες αντιπροσωπεύουν περίπου το 22% της πρόσληψης λαχανικών στη δυτική δίαιτα και προηγούμενες έρευνες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση ντομάτας με μειωμένο κίνδυνο για την ανάπτυξη διαφόρων καταστάσεων που περιλαμβάνουν καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένους καρκίνους.

Μετά την παρατήρηση αυτών των αποτελεσμάτων με μια βραχυπρόθεσμη παρέμβαση, η ερευνητική ομάδα σχεδιάζει να προχωρήσει σε παρόμοιες μελέτες σε ανθρώπους, αναζητώντας συνδέσεις μεταξύ της ντομάτας και της υγείας, καθώς και των αλλαγών στο μικροβίωμα του ανθρώπινου εντέρου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα