ΑρχικήΝέαΓιατί πρέπει να τρώμε όταν καταναλώνουμε αλκοόλ;

Γιατί πρέπει να τρώμε όταν καταναλώνουμε αλκοόλ;

4 λεπτά ανάγνωσης

Η επίδραση των τροφίμων στην ικανότητα του σώματός σας να μεταβολίζει το αλκοόλ είναι “σημαντική” και “υποτιμάται” σύμφωνα με έναν Δανό γιατρό, ο οποίος ανέλυσε στο Drink Business γιατί πρέπει να τρώτε όταν πίνετε.

Σε ένα webinar που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο υπό την προεδρία της Helena Conibear του Alcohol in Moderation, το θέμα του κατά πόσον η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι μια επιλογή υγιεινού τρόπου ζωής εξετάστηκε λεπτομερώς και παρουσιάστηκαν οι απόψεις αρκετών ειδικών σχετικά με το θέμα του αλκοόλ και της υγείας, από την Αυστραλή Δρ Creina Stockley έως τον καθηγητή Curtis Ellison του πανεπιστημίου της Βοστώνης και τον Δρ Erik Skovenborg.

- Advertisement -

Μιλώντας συγκεκριμένα για το θέμα της κατανάλωσης αλκοόλ με γεύματα, ο Δρ Erik Skovenborg, ο οποίος είναι γενικός ιατρός στη Δανία, και συγγραφέας του Wine and Health – Μύθοι και Γεγονότα, είπε ότι όχι μόνο τα τρόφιμα έχουν αντίκτυπο στην ικανότητα του σώματός σας να επεξεργάζεται αλκοόλ, που δεν αναγνωρίζεται επαρκώς από πολλούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ακολουθούν κατευθυντήριες γραμμές για την κατανάλωση αλκοόλ, αλλά και ότι «η μέτρια πρόσληψη αλκοόλ με γεύματα πρέπει να θεωρείται μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής» – η οποία, πρόσθεσε, είναι ένα με την ισορροπημένη διατροφή, την τακτική άσκηση και την αποχή από το κάπνισμα.

Σχολιάζοντας ότι ενώ οι περισσότερες επιστημονικές μελέτες εξετάζουν μόνο τον αριθμό των ποτών που καταναλώνονται σε μια χρονική περίοδο, είπε ότι πρέπει να εξεταστούν επίσης οι συνήθειες κατανάλωσης, ιδιαίτερα το ζήτημα του αν το αλκοόλ πίνεται με ή χωρίς τροφή.

- Advertisement -

Αυτό συμβαίνει επειδή η κατανάλωση αλκοόλ μαζί με ένα γεύμα θα “αυξήσει τον γαστρικό και ηπατικό μεταβολισμό της αιθανόλης”, είπε, προσθέτοντας, “Έτσι, ένα μέρος του αλκοόλ που πίνετε θα μεταβολιστούν πριν φτάσουν στην κυκλοφορία του αίματος, και τον εγκέφαλο και την καρδιά”.

Συνεχίζοντας, δήλωσε: «Η κατανάλωση ποτού μαζί με ένα γεύμα θα μειώσει σημαντικά την περιεκτικότητά σε αλκοόλ στο αίμα σας (BAC)», ενώ έδειξε στοιχεία στα οποία φαίνεται πως ένας άνδρας βάρους 75 κιλών είχε BAC 15mg/100ml (15%) έχοντας καταναλώσει 2 ποτά με το φαγητό, σε σύγκριση με 53mg/100ml (53%) που θα είχε καταναλώνοντας την ίδια ποσότητα αλκοόλ με άδειο στομάχι.

Υπογραμμίζοντας τη διαφορά, είπε: «Έτσι, αν πίναμε και παράλληλα τρώγαμε, η περιεκτικότητα σε αλκοόλ στο αίμα ήταν αρκετά χαμηλή ώστε να μπορούμε να οδηγήσουμε νόμιμα ένα αυτοκίνητο στο Όσλο, αλλά αν είχατε πιει σε κατάσταση νηστείας, δεν θα μπορούσατε να οδηγήσετε αυτοκίνητο στη Δανία».

Ως αποτέλεσμα, είπε, “Η κατανάλωση με φαγητό θα σας προστατεύσει από ένα υψηλό επίπεδο αλκοόλ στο αίμα, ένα γεγονός το οποίο υποτιμάται”.

Στη συνέχεια ανήρτησε ένα κομμάτι από Σουηδική έρευνα, το οποίο δείχνει ότι τα τρόφιμα μπορούν επίσης να αυξήσουν το μεταβολισμό του αλκοόλ μετά την κατανάλωσή του.

Σε αυτή την περίπτωση, οι συμμετέχοντες στη μελέτη κατανάλωσαν ένα γεύμα πέντε ώρες μετά το ποτό, στην “μετα-απορροφητική φάση” του μεταβολισμού της αιθανόλης.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το μέσο ποσοστό εξαφάνισης αλκοόλ από το αίμα μετά το τελευταίο ποτό αυξήθηκε κατά 36-50% σε σύγκριση με τη νηστεία.

Κατά συνέπεια, Ο Skovenborg είπε, “Έτσι, αν, μετά από ένα πάρτι, αισθάνεστε λίγο μεθυσμένοι, τότε αν τρώτε ακόμη και ένα ελαφρύ γεύμα, θα αυξήσετε το μεταβολισμό του αλκοόλ και θα μειώσετε την ποσότητα αλκοόλ στο αίμα σας”.

Είπε επίσης ότι περαιτέρω έρευνες είχαν δείξει ότι η κατανάλωση με ένα γεύμα μειώνει τον κίνδυνο κίρρωσης του ήπατος, επικαλούμενη τη μελέτη Million Women study του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι “σε κάθε επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ, η συχνότητα εμφάνισης κίρρωσης ήταν 31% χαμηλότερη στις γυναίκες που συνήθως έπιναν με γεύματα σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν το έκαναν”.

Έτσι, κατέληξε σχετικά με αυτό το θέμα, “Ο κίνδυνος εξαρτάται όχι μόνο από το πόσο πίνετε, αλλά και από το αν πίνετε ή όχι με γεύματα, με τη δεύτερη περίπτωση να ενέχει υψηλότερο κίνδυνο σε όλα τα επίπεδα – δηλαδή υπάρχει προστατευτική επίδραση της κατανάλωσης ποτών με τα γεύματα”.

Τέλος, έθεσε το θέμα των προτύπων κατανάλωσης, με δεδομένα από Δανία για να δείξει ότι είναι λιγότερο επιβλαβές να πίνετε λίγο και συχνά, ή ακόμη και μια μεγαλύτερη ποσότητα σε τακτική βάση, από ό, τι περιστασιακά, αλλά σε μεγάλο βαθμό.

“Εάν είστε συχνός πότης, σε οποιοδήποτε επίπεδο κατανάλωσης ο κίνδυνος θνησιμότητας είναι χαμηλότερος από ότι εάν είστε μη συχνός πότης”, είπε.

«Έτσι, η κατανάλωση ποτών πιο συχνά κι σε μικρούς όγκους είναι πολύ ασφαλέστερη από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ τα Σαββατοκύριακα», συνόψισε, προτού επισημάνει μια σειρά προβλημάτων λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ – από τραυματισμούς έως εγκεφαλικά επεισόδια, ηπατική νόσο και σεξουαλική δυσλειτουργία – η οποία δήλωσε, ήταν «ένας μακρύς κατάλογος, που θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος».

Με άλλα λόγια, ο Skovenborg ήταν πρόθυμος να δηλώσει τους κινδύνους της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ  για να επισημάνει ότι η μέτρια, συχνή κατανάλωση αλκοόλ με φαγητό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα