ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΦακές και φέτα στο ίδιο πιάτο: Μειώνει πράγματι το ασβέστιο την απορρόφηση...

Φακές και φέτα στο ίδιο πιάτο: Μειώνει πράγματι το ασβέστιο την απορρόφηση σιδήρου;

3 λεπτά ανάγνωσης

Γιατί φακές χωρίς φετούλα δεν γίνεται…

Η συνήθεια να συνδυάζουμε φακές με φέτα είναι διαδεδομένη στην ελληνική κουζίνα και θεωρείται θρεπτική επιλογή. Ωστόσο, ανακύπτει το ερώτημα: επηρεάζει το ασβέστιο της φέτας την απορρόφηση του σιδήρου από τις φακές;

- Advertisement -

Μελέτες έχουν δείξει ότι το ασβέστιο μπορεί να μειώσει την απορρόφηση του σιδήρου, ιδιαίτερα του μη-αιμικού σιδήρου που βρίσκεται σε φυτικές τροφές όπως οι φακές. Αυτό συμβαίνει επειδή το ασβέστιο και ο σίδηρος ανταγωνίζονται για τους ίδιους μηχανισμούς απορρόφησης στο έντερο. Ωστόσο, η κλινική σημασία αυτής της αλληλεπίδρασης είναι περιορισμένη και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.​

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutrition εξέτασε την επίδραση του ασβεστίου στην απορρόφηση 5 mg μη-αιμικού και αιμικού σιδήρου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το ασβέστιο (ως χλωριούχο ασβέστιο) μπορεί να μειώσει την απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου, ενώ η επίδραση στον αιμικό σίδηρο ήταν μικρότερη. Ωστόσο, η μελέτη αυτή χρησιμοποίησε σχετικά υψηλές δόσεις ασβεστίου, και η κλινική σημασία αυτών των ευρημάτων απαιτεί περαιτέρω έρευνα. ​

- Advertisement -

Οι μελέτες αυτές υποδεικνύουν ότι η καθημερινή κατανάλωση ασβεστίου δεν επηρεάζει αρνητικά την κατάσταση του σιδήρου στον οργανισμό. ​Τι σημαίνει αυτό για το πιάτο φακές με φέτα;

Η κατανάλωση φακών με φέτα δεν αναμένεται να έχει σημαντική αρνητική επίδραση στην απορρόφηση του σιδήρου, εκτός αν καταναλώνετε πολύ μεγάλες ποσότητες φέτας ή άλλων τροφών πλούσιων σε ασβέστιο σε κάθε γεύμα. Επιπλέον, η παρουσία βιταμίνης C στις φακές μπορεί να ενισχύσει την απορρόφηση του σιδήρου.​ Εάν προσθέσουμε λίγο ξύδι ή χυμό λεμονιού τότε σίγουρα, θα αυξηθεί η απορρόφηση σιδήρου όπως και εάν συνδυάσουμε τις φακές με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C όπως οι πιπεριές και οι ντομάτες.

Ο συνδυασμός φακών με φέτα είναι θρεπτικός και απολαυστικός. Εάν ανησυχείτε για την απορρόφηση του σιδήρου, μπορείτε να καταναλώνετε την φέτα σε μικρότερες ποσότητες ή να την προσθέτετε στο πιάτο σας μετά το μαγείρεμα, ώστε να ελαχιστοποιήσετε την πιθανή αλληλεπίδραση με τον σίδηρο. Ωστόσο, για τους περισσότερους ανθρώπους, αυτή η συνήθεια δεν θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην απορρόφηση του σιδήρου.​

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα