ΑρχικήΝέαΑνατροπή: Ερευνητές υποστηρίζουν ότι δεν ισχύει ως σύσταση η μείωση του αλατιού...

Ανατροπή: Ερευνητές υποστηρίζουν ότι δεν ισχύει ως σύσταση η μείωση του αλατιού σε άτομα με καρδιακή ανεπάρκεια

3 λεπτά ανάγνωσης

Η ανασκόπηση μελετών 23 χρόνων που ανατρέπει όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα – Ερευνητές προτείνουν να σταματήσουν οι συστάσεις για αυστηρό περιορισμό του αλατιού σε άτομα με καρδιακή ανεπάρκεια.

Για τα άτομα με καρδιακή ανεπάρκεια, ο περιορισμός της διαιτητικής πρόσληψης νατρίου σε επίπεδα κάτω από το τυπικό συνιστώμενο μέγιστο όριο των περίπου 2,3 γραμμαρίων ημερησίως δεν επιφέρει πρόσθετα οφέλη και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο θανάτου, σύμφωνα με μια πρόσφατη ανασκόπηση στο European Journal of Clinical Investigation που αξιολόγησε όλες τις σχετικές μελέτες που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2000 και 2023, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει αποδεδειγμένο κλινικό όφελος αυτής της στρατηγικής για τους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια.

- Advertisement -

Η καρδιακή ανεπάρκεια, κατά την οποία ο καρδιακός μυς γίνεται πολύ αδύναμος ή δύσκαμπτος για να αντλήσει αποτελεσματικά αίμα, είναι μια χρόνια πάθηση που επηρεάζει πάνω από 6 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ.

Οι γιατροί συνιστούν μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και την αποφυγή κοινών συμπτωμάτων όπως η συσσώρευση υγρών και το πρήξιμο. Ωστόσο, προηγούμενες μελέτες έχουν αναφέρει ανάμεικτα αποτελέσματα όσον αφορά τη βέλτιστη μέγιστη ημερήσια πρόσληψη νατρίου για άτομα με καρδιακή ανεπάρκεια.

- Advertisement -

Για τον περιορισμό της πρόσληψης νατρίου, οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση περισσότερων φρέσκων φρούτων και λαχανικών και το μαγείρεμα με βασικά συστατικά αντί για επεξεργασμένα, συσκευασμένα και κονσερβοποιημένα τρόφιμα και σάλτσες που συχνά περιέχουν υψηλές ποσότητες νατρίου.

Οι περισσότερες σχετικές τυχαιοποιημένες μελέτες ήταν μικρές και μία μόνο μεγάλη, τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή διακόπηκε πρόωρα λόγω ματαιότητας. Αν και ο μέτριος έως αυστηρός περιορισμός του αλατιού συνδέθηκε με καλύτερη ποιότητα ζωής και λειτουργική κατάσταση, δεν επηρέασε τη θνησιμότητα και τα ποσοστά νοσηλείας μεταξύ των ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια.

«Οι γιατροί συχνά αντιστέκονται στο να κάνουν αλλαγές σε πανάρχαιες αρχές που δεν έχουν πραγματική επιστημονική βάση, ωστόσο, όταν νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια, πρέπει να καταβάλλουμε προσπάθεια να τα υιοθετήσουμε», δήλωσε ο συγγραφέας Paolo Raggi MD, PhD, από το Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα.

Μελλοντικές μελέτες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποσαφήνιση των βέλτιστων στόχων για το διαιτητικό νάτριο ή στον εντοπισμό υποομάδων ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από περισσότερο ή λιγότερο περιορισμό, δήλωσαν οι ερευνητές.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα