ΑρχικήΝέαΥγείαΕπιστήμονες αφαίρεσαν γονίδια γλουτένης από σιτάρι χωρίς να θυσιάσουν την ποιότητα

Επιστήμονες αφαίρεσαν γονίδια γλουτένης από σιτάρι χωρίς να θυσιάσουν την ποιότητα

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ποικιλία σιταριού υπόσχεται πιο ασφαλή κατανάλωση για ευαίσθητα άτομα.

Το σιτάρι αποτελεί βασικό πυλώνα της ανθρώπινης διατροφής εδώ και χιλιάδες χρόνια, προσφέροντας υδατάνθρακες, θερμίδες και πρωτεΐνες. Όμως, για εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, η γλουτένη είναι αιτία σοβαρών προβλημάτων υγείας, όπως η κοιλιοκάκη.

- Advertisement -

Σε μια προσπάθεια να μειώσουν τους κινδύνους χωρίς να διαταράξουν την ποιότητα του σιταριού, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Ντέιβις κατάφεραν να αφαιρέσουν συγκεκριμένα γονίδια που ευθύνονται για τις πιο έντονες ανοσολογικές αντιδράσεις, χωρίς να επηρεάσουν την αρτοποιητική του αξία. Η σχετική μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Theoretical and Applied Genetics.

Η ομάδα στόχευσε συγκεκριμένα τις α-γλιαδίνες, μια κατηγορία πρωτεϊνών που προκαλεί ισχυρές αντιδράσεις σε άτομα με κοιλιοκάκη. Μέσω χρήσης ακτινοβολίας γάμμα, κατάφεραν να αφαιρέσουν αυτά τα γονίδια, διατηρώντας όμως τις υπόλοιπες πρωτεΐνες γλουτένης που είναι απαραίτητες για την παραγωγή ψωμιού υψηλής ποιότητας.

- Advertisement -

«Δεν δημιουργήσαμε σιτάρι ασφαλές για την κοιλιοκάκη, αλλά κάναμε ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», εξήγησε η επικεφαλής ερευνήτρια Maria Rottersman. «Η εξάλειψη αυτών των πρωτεϊνών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σε άτομα που έχουν προδιάθεση, χωρίς όμως να περιορίζει τη χρήση του σιταριού».

Σε αρκετές περιπτώσεις, η ποιότητα του αλεύρου βελτιώθηκε. Οι νέες ποικιλίες μπορούν να καλλιεργηθούν όπως το συμβατικό σιτάρι, χωρίς την ανάγκη ειδικού χειρισμού ή νέων τεχνικών. Αυτή η ευκολία έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον αγροτών, μυλωνάδων και επιχειρήσεων τροφίμων που αναζητούν πιο φιλικές προς την υγεία λύσεις.

Οι σπόροι από τις νέες ποικιλίες κατατέθηκαν ήδη στο GRIN (Δίκτυο Πληροφόρησης Βλαστικών Πόρων) για ευρύτερη πρόσβαση και μελλοντική χρήση. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για συμβατικά εκτρεφόμενες ποικιλίες που είναι απολύτως κατάλληλες για το κλίμα της Καλιφόρνιας και δυνητικά για πολλές άλλες περιοχές του κόσμου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα