ΑρχικήΝέαΚαταναλωτής"Είστε δεξιός ή αριστερός"; Πως οι πολιτικές πεποιθήσεις των καταναλωτών επηρεάζουν τις...

“Είστε δεξιός ή αριστερός”; Πως οι πολιτικές πεποιθήσεις των καταναλωτών επηρεάζουν τις αντιλήψεις για τα τρόφιμα

3 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα αποκαλύπτει επιρροές της πολιτικής ιδεολογίας στις αντιλήψεις των καταναλωτών για τα τρόφιμα.

 Έκθεση του Κέντρου Ανάλυσης και Βιωσιμότητας της Ζήτησης Τροφίμων του Πανεπιστημίου Purdue έδειξε ότι οι αξίες, οι πεποιθήσεις και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τα τρόφιμα, διαφέρουν ανάλογα με την πολιτική ιδεολογία. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα που έγινε σε 1200 καταναλωτές σε όλες τις ΗΠΑ, υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των καταναλωτών διαφορετικών πολιτικών ιδεολογιών.

- Advertisement -

Πιο συγκεκριμένα, τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ότι έχουν φιλελεύθερες πολιτικές πεποιθήσεις, προβλέπουν χαμηλότερο πληθωρισμό τροφίμων από εκείνα που προσδιορίζονται ως συντηρητικά. Οι ερευνητές του Purdue υποστήριξαν δε πως οι καταναλωτές που αυτοχαρακτηρίζονται ως συντηρητικοί αναφέρουν υψηλότερο πληθωρισμό των τιμών των τροφίμων το περασμένο έτος (5,7%) από τις επίσημες κυβερνητικές εκτιμήσεις (4,9%). Και ενώ καταναλωτές που προσδιορίζονται ως φιλελεύθεροι εκτιμούν την κοινωνική ευθύνη και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγορών τροφίμων τους περισσότερο από άλλους, τα άτομα με συντηρητικές πεποιθήσεις, δίνουν μεγαλύτερη αξία στην οικονομική προσιτότητα, τη διατροφή και τη γεύση.

Προηγούμενη μελέτη είχε επίσης δείξει, πως οι φιλελεύθεροι προτιμούν την πίτσα με λεπτή κρούστα, τα ζυμαρικά που προφέρονται δύσκολα, όπως τα νιόκι και το φουσίλι, και ένα ποτήρι κρασί με το δείπνο, ενώ οι συντηρητικοί απολαμβάνουν πίτσα με βαθύ πιάτο, τηγανητές πατάτες McDonald’s και ένα κουτάκι κόκα κόλα μαζί με το γεύμα τους. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα οι φιλελεύθεροι έχουν 28% περισσότερες πιθανότητες από τους συντηρητικούς να τρώνε φρέσκα φρούτα καθημερινά και 17% περισσότερες πιθανότητες να φάνε τοστ ή ένα κουλούρι το πρωί, ενώ οι συντηρητικοί έχουν 20% περισσότερες πιθανότητες να παραλείψουν το πρωινό.

  • Το 10% των φιλελεύθερων που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι είναι χορτοφάγοι, σε σύγκριση με το 3% των συντηρητικών.
  • Οι φιλελεύθεροι έχουν 28% περισσότερες πιθανότητες από τους συντηρητικούς να απολαμβάνουν μπύρα, με το 60% των φιλελεύθερων να δηλώνουν ότι τους αρέσει η μπύρα.
  • Η πλειοψηφία τόσο των φιλελεύθερων όσο και των συντηρητικών συμφώνησε ότι υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ βιολογικών και επεξεργασμένων τροφίμων.
Μερίδιο καταναλωτών που «συμφωνούν κάπως» ή «συμφωνούν απόλυτα» με τους ισχυρισμούς σχετικά με τα τρόφιμα από την πολιτική ιδεολογία, Μάρτιος 2022 έως Αύγουστος 2023. ΠΙΣΤΩΣΗ Κέντρο του Πανεπιστημίου Purdue για την ανάλυση της ζήτησης τροφίμων και τη βιωσιμότητα

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα