ΑρχικήΝέαΔιεθνήΚολομβία: Φόρος σε υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα και ζαχαρούχα ποτά για την καταπολέμηση της...

Κολομβία: Φόρος σε υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα και ζαχαρούχα ποτά για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας

2 λεπτά ανάγνωσης

Πρόκειται να φτάσει το 20% τα επόμενα 2 χρόνια.

   Πέντε χρόνια έχουν περάσει μετά την επιβολή του φόρου για τα αναψυκτικά που θέσπισε η Βρετανία, που όπως φαίνεται έχει λειτουργήσει, αφού προηγούμενη έρευνα του πανεπιστημίου του Cambridge, έδειξε πως η παχυσαρκία μειώθηκε στα παιδιά κατά 8-9%. Και ενώ η χώρα συζητά την επιβολή φόρου και στα τρόφιμα πλούσια σε αλάτι και ζάχαρη, ορισμένοι υποστηρίζουν πως τα αποτελέσματα είναι βραχυπρόθεσμα.

- Advertisement -

   Στο μεταξύ η Κολομβία μπήκε στην ενεργό δράση πιο άμεσα, αφού ξεκίνησε την επιβολή φόρου 10% στα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και τα ζαχαρούχα ποτά, με τους ειδικούς να το αποκαλούν το πιο ολοκληρωμένο μέτρο της Λατινικής Αμερικής για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

    Σύμφωνα με το FoodIngredientsFirst, ο φόρος θα είναι κλιμακωτός και θα ξεκινήσει από το 10%, θα ανέλθει στο 15% το 2024, φτάνοντας τελικά στο 20% έως το 2025, με τα ποτά να αντιμετωπίζουν μεταβλητό φόρο ανάλογα με την περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Ο νέος φόρος επηρεάζει επίσης προϊόντα πλούσια σε αλάτι και τρανς λιπαρά, όπως αλλαντικά, σοκολάτες και κάποια δημητριακά, τα οποία έχουν συνδεθεί με την επιδείνωση των καρδιαγγειακών παθήσεων. «Αυτό δεν είναι για να σου πάρουν χρήματα. Αυτό γίνεται για να επιλέγετε υγιεινά τρόφιμα και να βελτιώνετε την υγεία του κολομβιανού λαού», σχολίασε ο Πρόεδρος Gustavo Petro στον λογαριασμό του στο X μετά την εισαγωγή της πολιτικής νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

- Advertisement -

    Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά σε όλα τα έθνη να εφαρμόσουν φόρο υγείας για την καταπολέμηση της αυξανόμενης παχυσαρκίας, ιδιαίτερα στα παιδιά. Ο πρωταρχικός στόχος είναι να περιοριστεί η κατανάλωση προϊόντων που προσδιορίζονται ως παράγοντες κινδύνου για μη μεταδοτικές ασθένειες καθιστώντας τα λιγότερο προσιτά μέσω των αυξήσεων των τιμών.

   Για χρόνια, η Κολομβία αντιμετωπίζει αυξανόμενα ποσοστά παχυσαρκίας. Το 2021, το Υπουργείο Υγείας υπολόγισε ότι το 56,4% των Κολομβιανών ήταν υπέρβαροι. Μια πρόσφατη μελέτη από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Javeriana της Κολομβίας αποκαλύπτει επίπεδα υπέρτασης και προυπέρτασης, που επηρεάζουν πάνω από το 40% του πληθυσμού της χώρας, αυξάνοντας τον κίνδυνο θνησιμότητας. Η Κολομβία αντιμετωπίζει μια διατροφική μετάβαση με αυξανόμενο μέσο δείκτη μάζας σώματος στον πληθυσμό της. Αυτή η μετάβαση αποκαλύπτει ένα παράδοξο όπου ο υποσιτισμός και ο υπερσιτισμός συνυπάρχουν, ειδικά μεταξύ των παιδιών, που συχνά οδηγούνται από ανθυγιεινές δίαιτες.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα