ΑρχικήΝέαΔιεθνήΙρλανδία: Κάθε ενήλικας πρέπει να παίρνει συμπληρώματα βιταμίνης D - Κρατική σύσταση

Ιρλανδία: Κάθε ενήλικας πρέπει να παίρνει συμπληρώματα βιταμίνης D – Κρατική σύσταση

2 λεπτά ανάγνωσης

O Κρατική επιτροπή υγείας της Ιρλανδίας συνιστά σε όλους τους ενήλικες να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D.

Σύμφωνα με έκθεση της Επιτροπής Υγείας Oireachtas η ανεπάρκεια της βιταμίνης D έχει φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα τα οποία έχουν επιδεινωθεί περαιτέρω λόγω των Lockdown κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 47% των ατόμων ηλικίας 18-39 ετών έχουν έλλειψη βιταμίνης, ενώ το 35% των ατόμων ηλικίας 50-59 ετών είναι επίσης ανεπαρκείς σε D. Εντυπωσιακό δε είναι το γεγονός πως στο 64% των άνω των 80 ετών και περισσότερο από το 67% όσων ζουν σε γηροκομεία διαπιστώθηκε ανεπάρκεια σε βιταμίνη D.

- Advertisement -

Αιτία είναι η έλλειψη ηλιακού φωτός στη χώρα ειδικά των ακτίνων UVB. Το ζήτημα χρειάζεται άμεση παρέμβαση σύμφωνα με τους αρμόδιους ενώ οι ηλικιωμένοι, τα υπέρβαρα και τα άτομα που ανήκουν σε μια εθνική μειονότητα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανεπάρκειας και απαιτούνται στοχευμένα μέτρα για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

Η έκθεση αναφέρει ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D 20-25 μικρογραμμαρίων την ημέρα θα πρέπει να συνιστάται σε ολόκληρο τον ενήλικο πληθυσμό και υψηλότερες δόσεις θα πρέπει να συνιστώνται για τις ευάλωτες ομάδες υπό ιατρική παρακολούθηση.

- Advertisement -

Στη Φινλανδία, όπου τα τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D είναι ευρέως διαθέσιμα, υπήρξαν λιγότεροι θάνατοι που σχετίζονται με τον Covid-19 σε σύγκριση με τους αντίστοιχους Ευρωπαίους. Προκαταρκτικές μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να συνδέεται με τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στον πληθυσμό του.

«Προτρέπουμε τον πληθυσμό να προσέχει την ημερήσια συνιστώμενη δόση και να μην την υπερβαίνει, εκτός εάν έχει συμβουλέψει γιατρός. Το ανεκτό ανώτατο όριο πρόσληψης είναι 50 μg ημερησίως για τα παιδιά και 100 μg ημερησίως για τους ενήλικες, όπως δηλώνεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA). Η συνιστώμενη ημερήσια δόση των 10 μg ή 15 μg για παιδιά και ενήλικες, αντίστοιχα, είναι συνολικά ένα ασφαλές επίπεδο συμπληρωματικής βιταμίνης D, ακόμη και όταν συνδυάζεται με πρόσληψη βιταμίνης D από τη διατροφή και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα» δήλωσε η Δρ Pamela Byrne, Διευθύνουσα Σύμβουλος του FSAI. 

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα