ΑρχικήΕπιστήμηΔίαιτα Κέτο: Νέα προειδοποίηση για αύξηση των καρδιαγγειακών παθήσεων και της κακής...

Δίαιτα Κέτο: Νέα προειδοποίηση για αύξηση των καρδιαγγειακών παθήσεων και της κακής χοληστερόλης

2 λεπτά ανάγνωσης

Η υιοθέτηση της δίαιτας κέτο συσχετίστηκε με αυξημένα επίπεδα κακής χοληστερόλης και υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, όπως είναι η δίαιτα κέτο, μπορεί να συνδέεται με υψηλότερα επίπεδα κακής χοληστερόλης και διπλασιασμό του κινδύνου για καρδιαγγειακά επεισόδια, όπως φραγμένες αρτηρίες, καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά, σύμφωνα με νέα έρευνα.

- Advertisement -

Σύμφωνα με το CNN, το οποίο και παραθέτει την έρευνα, η μελέτη, στην οποία οι επιστήμονες συνέκριναν τις δίαιτες 305 ατόμων που ακολουθούσαν δίαιτα LCHF (τύπου κέτο, χαμηλής σε υδατάνθρακες και υψηλής σε λίπος και πρωτεΐνες) με περίπου 1.200 άτομα που ακολουθούσαν μια τυπική δίαιτα για περισσότερο από μία δεκαετία. Η μελέτη παρουσιάστηκε την περασμένη Κυριακή στην ετήσια επιστημονική συνεδρία του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας.

Διαπιστώθηκε πως η τακτική κατανάλωση μιας δίαιτας χαμηλής σε υδατάνθρακες και υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος συσχετίστηκε με αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης LDL,γνωστή και ως κακής χοληστερόλης και υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, όπως φράξιμο στις αρτηρίες, καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό και περιφερική αρτηριακή νόσοσύμφωνα με δηλώσεις της επικεφαλής της μελέτης Dr. Iulia Iatan.

- Advertisement -

Παρατηρήθηκε, επίσης, ότι το λίπος στη δίαιτα LCHF των συμμετεχόντων προερχόταν κυρίως από κορεσμένα λιπαρά και από το διπλασιασμό της κατανάλωσης ζωικών πηγών (33%) σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν μια τυπική δίαιτα.

Οι ερευνητές άντλησαν την “έμπνευση” για την έρευνα από το σκεπτικό ότι όσοι ασθενείς παρακολουθούσαν για καρδιαγγειακά ζητήματα και παρουσίαζαν υπερχοληστερολαιμία, ακολουθούσαν δίαιτες αυτής της μορφής. Η υπερχοληστερολαιμία, ή αλλιώς υψηλή χοληστερόλη, αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή άλλων ανεπιθύμητων καρδιαγγειακών συμβάντων.

“Αυτή η μελέτη προσφέρει μια σημαντική συμβολή στην επιστημονική βιβλιογραφία και υποδηλώνει ότι οι βλάβες υπερτερούν των οφελών της δίαιτας κέτο”, δήλωσε ο Christopher Gardner, ερευνητής καθηγητής ιατρικής στο Stanford Prevention Research Center, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει κλινικές δοκιμές για την κέτο-δίαιτα, στο CNN.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα