ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΤο bubble tea δεν είναι αθώο: Τι αποκαλύπτει η νέα έρευνα για...

Το bubble tea δεν είναι αθώο: Τι αποκαλύπτει η νέα έρευνα για το δημοφιλές ποτό

4 λεπτά ανάγνωσης

Τα ευρήματα που αξίζουν προσοχή

Τα καταστήματα bubble tea έχουν εξαπλωθεί τα τελευταία χρόνια με ρυθμό που θυμίζει αυτόν των αλυσίδων καφέ. Το ταϊβανέζικο ποτό, που συνδυάζει μαύρο τσάι, γάλα, ζάχαρη και χαρακτηριστικές μαλακές μπάλες ταπιόκας, έχει κατακτήσει ένα νεανικό κοινό παγκοσμίως από τη δεκαετία του 1980. Ωστόσο, μια αυξανόμενη σειρά ερευνητικών δεδομένων που συνοψίζει ο καθηγητής Ανατομίας Adam Taylor του Πανεπιστημίου Lancaster υποδηλώνει ότι η τακτική κατανάλωση του ποτού ενέχει κινδύνους που δεν αντικατοπτρίζονται στην εικόνα του ως αναψυκτικού χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες.

- Advertisement -

Το πρώτο πρόβλημα εντοπίζεται στις ίδιες τις μπάλες ταπιόκας. Παράγονται από άμυλο κασσάβας, φυτού γνωστού για την ικανότητά του να απορροφά βαρέα μέταλλα από το έδαφος, συμπεριλαμβανομένου του μολύβδου. Έρευνα της Consumer Reports εντόπισε αυξημένα επίπεδα μολύβδου σε ορισμένα προϊόντα bubble tea που πωλούνταν στις Ηνωμένες Πολιτείες, κάτι που κατατάσσει το ποτό σε μια κατηγορία τροφίμων βάσης κασσάβας που βρίσκονται υπό επιστημονική παρακολούθηση. Παράλληλα, η πυκνή και αμυλώδης σύσταση των μπαλών ταπιόκας μπορεί να επιβραδύνει την κένωση του στομάχου, ιδιαίτερα σε άτομα με ήδη επιβαρυμένη πεπτική λειτουργία. Σε σπάνιες περιπτώσεις, έχουν αναφερθεί περιπτώσεις πλήρους απόφραξης. Η γουάρ γκαμ, ένα πηκτικό που προστίθεται συχνά στο ποτό και είναι γενικά ακίνδυνο σε μικρές ποσότητες, μπορεί επίσης να συνεισφέρει στη δυσκοιλιότητα όταν καταναλώνεται τακτικά. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν μια ιατρική περίπτωση από την Ταϊβάν όπου γιατροί αφαίρεσαν πάνω από 300 πέτρες στα νεφρά από μια 20χρονη γυναίκα που φέρεται να κατανάλωνε bubble tea αντί για νερό. Ορισμένα συστατικά του ποτού, μεταξύ αυτών οξαλικά άλατα και υψηλά επίπεδα φωσφόρου, μπορούν να ευνοούν τον σχηματισμό λίθων στα νεφρά. Η συγκεκριμένη περίπτωση αφορά ασυνήθιστα υψηλή κατανάλωση, αλλά η επιστημονική κοινότητα θεωρεί τη σύνδεση αξιόλογη. Ο κίνδυνος πνιγμού από τις μπάλες ταπιόκας είναι επίσης πραγματικός, ιδιαίτερα για μικρά παιδιά και για ενήλικες που πίνουν γρήγορα μέσα από μπλοκαρισμένο καλαμάκι.

Μια τυπική μερίδα bubble tea περιέχει μεταξύ 20 και 50 γραμμαρίων ζάχαρης, ποσότητα που ισούται ή και υπερβαίνει αυτήν ενός κουτιού Coca-Cola. Έρευνα στην Ταϊβάν διαπίστωσε ότι παιδιά που κατανάλωναν τακτικά bubble tea μέχρι την ηλικία των εννέα ετών εμφάνιζαν 1,7 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα τερηδόνας στα μόνιμα δόντια τους. Αρχές δημόσιας υγείας στην Καλιφόρνια έχουν αναγνωρίσει το ποτό ως έναν από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, επισημαίνοντας ότι πολλοί νέοι αγνοούν τους κινδύνους. Ο συνδυασμός υψηλής ζάχαρης και λιπαρών αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 και μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος, παρόμοια με άλλα ζαχαρούχα προϊόντα που ανεβάζουν απότομα το σάκχαρο. Τα πιο απροσδόκητα ευρήματα αφορούν την ψυχική υγεία. Μελέτες σε παιδιά στην Κίνα που κατανάλωναν συχνά bubble tea κατέγραψαν υψηλότερα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης. Παρόμοιες συσχετίσεις εντοπίστηκαν σε ενήλικες νοσηλευτές, με την τακτική κατανάλωση να συνδέεται με άγχος, κατάθλιψη, κόπωση και επαγγελματική εξουθένωση. Η απόδειξη αιτιώδους σχέσης παραμένει επιστημονική πρόκληση, αλλά η επανάληψη του ευρήματος σε διαφορετικούς πληθυσμούς δεν μπορεί να αγνοηθεί. Γιατροί που εξέταζαν ασθενείς για εντελώς άσχετους λόγους, όπως τροχαία ατυχήματα ή σκωληκοειδίτιδα, ανακάλυψαν στις απεικονιστικές εξετάσεις ομάδες μπαλών ταπιόκας στο στομάχι και τα έντερα. Η πυκνότητά τους τις κάνει να μοιάζουν με μικρές πέτρες, γεγονός που σε ορισμένες περιπτώσεις δυσχέρανε τη διάγνωση μιμούμενες νεφρολιθίαση ή χολολιθίαση. Η συνιστώμενη προσέγγιση δεν είναι η πλήρης αποχή, αλλά η μεταχείριση του bubble tea ως περιστασιακή απόλαυση και όχι ως καθημερινό ποτό.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα