ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΠροσοχή! Επικίνδυνα τοξικά μέταλλα σε ανάμεικτους χυμούς και φυτικά γάλατα - Επιστημονική...

Προσοχή! Επικίνδυνα τοξικά μέταλλα σε ανάμεικτους χυμούς και φυτικά γάλατα – Επιστημονική μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Ευρήματα μελέτης στις ΗΠΑ, έδειξαν πως οι χυμοί μεικτών φρούτων και τα γάλατα φυτικής προέλευσης (όπως βρώμη και αμύγδαλο) περιείχαν υψηλές συγκεντρώσεις τοξικών μετάλλων πιο συχνά από άλλα ροφήματα.

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι ορισμένα χυμοί και ροφήματα που πωλούνται σε σουπερμάρκετ και που καταναλώνονται συχνά, περιέχουν επίπεδα τοξικών μετάλλων που υπερβαίνουν τα ομοσπονδιακά πρότυπα στο πόσιμο νερό.

- Advertisement -

Η μελέτη του Πανεπιστημίου Tulane των ΗΠΑ, προσδιόρισε 25 στοιχεία σε 60 αναψυκτικά: χυμό μεμονωμένων φρούτων, μεικτό χυμό φρούτων, γάλα φυτικής προέλευσης, αναψυκτικά και τσάι που αγοράστηκε στη Νέα Ορλεάνη της Λουιζιάνα και διατίθεται στο εμπόριο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πέντε από τα 60 ροφήματα που δοκιμάστηκαν περιείχαν επίπεδα ενός τοξικού μετάλλου πάνω από το επιτρεπτό όριο.

Δύο μικτοί χυμοί είχαν επίπεδα αρσενικού πάνω από το πρότυπο των 10 mg/Lt. Ένας χυμός cranberry, ένας ανάμεικτος χυμός καρότου και φρούτων και ένα γάλα βρώμης το καθένα είχε επίπεδα καδμίου που ξεπερνούσαν τo όριο 3 μέρη ανά δισεκατομμύριο.

- Advertisement -

Οι χυμοί μεικτών φρούτων και τα γάλατα φυτικής προέλευσης (όπως βρώμη και αμύγδαλο) περιείχαν υψηλές συγκεντρώσεις τοξικών μετάλλων πιο συχνά από άλλα ποτά, σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο Journal of Food Composition  and Analysis.

Συνολικά, επτά από τα 25 στοιχεία υπερέβαιναν τα πρότυπα που ισχύουν για το πόσιμο νερό σε ορισμένα από τα ροφήματα, όπως το νικέλιο, το μαγγάνιο, το βόριο, το κάδμιο, το στρόντιο, το αρσενικό και το σελήνιο. Ενώ ο μόλυβδος ανιχνεύθηκε σε περισσότερο από το 93% των 60 δειγμάτων, τα περισσότερα περιείχαν πολύ χαμηλά επίπεδα, κάτω από 1 μέρος ανά δισεκατομμύριο. Το υψηλότερο επίπεδο (6,3 μικρογραμμάρια/κιλό) βρέθηκε σε ένα αθλητικό ποτό λάιμ, αν και είναι χαμηλότερο από τα πρότυπα τόσο της EPA όσο και του ΠΟΥ για το πόσιμο νερό.

Υπενθυμίζεται πως και σε ανάλυση 45 χυμών από την Consumer Reportsγια αρσενικό και μόλυβδο πέρυσι, σχεδόν οι μισοί βρέθηκαν να περιέχουν τις δύο αυτές ουσίες.

«Ήταν έκπληξη το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πολλές μελέτες σχετικά με τοξικά και βασικά στοιχεία στα αναψυκτικά. Αυτό δημιουργεί συνειδητοποίηση ότι χρειάζεται περισσότερη μελέτη» δήλωσε Ο Tewodros Godebo, επικεφαλής συγγραφέας και επίκουρος καθηγητής περιβαλλοντικών επιστημών υγείας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane.

«Οι άνθρωποι θα πρέπει να αποφεύγουν να δίνουν σε βρέφη και μικρά παιδιά χυμούς με μείγμα φρούτων ή γάλατα φυτικής προέλευσης σε υψηλή ποσότητα», είπε ο Godebo. «Το αρσενικό, ο μόλυβδος και το κάδμιο είναι γνωστές καρκινογόνες ουσίες και έχουν αποδειχθεί ότι προκαλούν βλάβες στα εσωτερικά όργανα και γνωστικές βλάβες στα παιδιά, ειδικά κατά την πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου».

Ο Godebo είπε ότι τα περισσότερα από αυτά τα στοιχεία που βρίσκονται στα ποτά προέρχονται πιθανώς από μολυσμένο έδαφος.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να υπάρχει φόβος», είπε ο Stoner. «Στην τοξικότητα, είναι η δοσολογία που συχνά κάνει τη διαφορά, οπότε όλα με μέτρο. Αλλά αυτό δημιουργεί συνειδητοποίηση ότι χρειάζεται περισσότερη μελέτη» είπε η Hannah Stoner  που συμμετείχε στην επιστημονική έρευνα.

Για να διαβάσετετ ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Πηγή: EurekAlert

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα