ΑρχικήΕπιστήμηΆρθρα / Δημοσιεύσεις / ΒιβλίαΜελέτη: Η ετικέτα Nutri-Score μπορεί να αντικρούσει τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς για ζάχαρη

Μελέτη: Η ετικέτα Nutri-Score μπορεί να αντικρούσει τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς για ζάχαρη

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια νέα ανάλυση δείχνει ότι το Nutri-Score, μια ετικέτα που έχει σκοπό να υποδεικνύει τη συνολική διατροφική ποιότητα ενός τροφίμου, μπορεί να εξουδετερώσει τις παραπλανητικές επιπτώσεις των ισχυρισμών για ζάχαρη.

Η Kristin Jürkenbeck και οι συνεργάτες της στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεντ της Γερμανίας παρουσιάζουν αυτά τα ευρήματα στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης PLOS ONE στις 17 Αυγούστου 2022.

- Advertisement -

Η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο στο να γίνει ένας άνθρωπος υπέρβαρος και άλλα προβλήματα υγείας. Ως εκ τούτου, ορισμένες εταιρείες επισημαίνουν προϊόντα με ισχυρισμούς σχετικά με την περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως “χωρίς προσθήκη ζάχαρης“. Ωστόσο, οι καταναλωτές μπορούν να ερμηνεύσουν αυτούς τους ισχυρισμούς ως ότι ένα προϊόν διατροφής είναι πιο υγιεινό από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Ένας άλλος τύπος ετικέτας, το Nutri-Score, χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στις ευρωπαϊκές χώρες για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τη συνολική διατροφική ποιότητα των προϊόντων διατροφής. Προηγούμενη έρευνα δείχνει ότι το Nutri-Score μπορεί πράγματι να καθοδηγήσει τους καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές αγορές τροφίμων.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες εξέτασαν το πώς το Nutri-Score μπορεί να αλληλεπιδράσει με τις ετικέτες περιεκτικότητας σε ζάχαρη. Τον Οκτώβριο του 2020, διεξήγαγαν μια διαδικτυακή έρευνα σε 1.103 Γερμανούς συμμετέχοντες, ρωτώντας τους για τις αντιλήψεις τους, αφού τους παρουσιάστηκαν εικόνες από τη συσκευασία τριών υποθετικών προϊόντων, στιγμιαίος καπουτσίνο, μούσλι σοκολάτας και ποτό βρώμης, με διαφορετικούς συνδυασμούς ισχυρισμών ζάχαρης και ετικέτες Nutri-Score.

Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας δείχνει ότι, όταν δεν υπήρχε Nutri-Score, οι ισχυρισμοί σχετικά με τη μειωμένη ζάχαρη πράγματι παραπλάνησαν τους συμμετέχοντες να πιστέψουν ότι τα υποθετικά προϊόντα ήταν πιο υγιεινά από ό, τι ήταν στην πραγματικότητα. Ωστόσο, η παρουσία της σήμανσης Nutri-Score εξουδετέρωσε αυτά τα αποτελέσματα, μειώνοντας τις παρανοήσεις σχετικά με την υγιεινή των λιγότερο θρεπτικών τροφίμων.

Με βάση αυτά τα ευρήματα, οι ερευνητές ζητούν περιορισμένη χρήση ισχυρισμών περιεκτικότητας σε ζάχαρη και παρόμοιων επισημάνσεων, καθώς και υποχρεωτική χρήση του Nutri-Score από εταιρείες που κάνουν τέτοιους ισχυρισμούς.

Πηγή: Science Daily

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα