ΑρχικήΝέαΑποκάλυψη: Ανεπαρκείς οι μελέτες για τα βρεφικά γάλατα

Αποκάλυψη: Ανεπαρκείς οι μελέτες για τα βρεφικά γάλατα

2 λεπτά ανάγνωσης

cibum team

Τα βρεφικά γάλατα, που προτείνονται σε νέους γονείς για να αντικαταστήσουν το μητρικό γάλα, δεν ελέγχονται ικανοποιητικά, στο σύνολό τους, και κατά συνέπεια μπορεί να συνοδεύονται από παραπλανητικές διαβεβαιώσεις όσον αφορά τη διατροφική αξία τους, προειδοποιεί μια έρευνα που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση British Medical Journal.

Αυτά τα υποκατάστατα, που παράγονται για παράδειγμα με βάση τις πρωτεΐνες του αγελαδινού γάλακτος, αποτελούν μια ολοένα και πιο κερδοφόρα αγορά σε όλον τον κόσμο. Υπόσχονται κυρίως ότι παρέχουν στο βρέφος μια τροφή ισοδύναμη με το μητρικό γάλα. Οι παραγωγοί οφείλουν να διεξάγουν συστηματικά κλινικές δοκιμές ώστε να αποδεικνύεται ότι το προϊόν τους τρέφει επαρκώς το μωρό.

- Advertisement -

Όμως «οι δοκιμές αυτές δεν είναι αξιόπιστες», συμπεραίνουν οι συγγραφείς μιας μελέτης η οποία δημοσιεύτηκε στην BMJ.

Στη μελέτη αυτή αναλύθηκαν 125 κλινικές δοκιμές που έγιναν από το 2015 και μετά. Στα τέσσερα πέμπτα από αυτές υπήρχαν ελλείψεις, τόσες ώστε να αμφισβητούνται τα συμπεράσματά τους.

- Advertisement -

Για παράδειγμα, σε πολλές δοκιμές δεν διευκρινίζεται πριν ξεκινήσουν τι πρόκειται να αποτιμηθεί. Για να είναι αξιόπιστη μια κλινική δοκιμή θα πρέπει αντιθέτως να είναι σαφής εξαρχής όσον αφορά τον στόχο της, διαφορετικά ο ερευνητής μπορεί να μπει στον πειρασμό να κρατήσει ό,τι τον εξυπηρετεί.

Σε ορισμένες άλλες δοκιμές αποκλείστηκαν αυθαίρετα τα βρέφη από την ομάδα δοκιμής. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Συνολικά, «τα συμπεράσματα είναι σχεδόν πάντα θετικά» αναφέρουν οι συγγραφείς, κρίνοντας ότι οι παραγωγοί εμπλέκονται πολύ στις μελέτες, με κίνδυνο να υπάρχει έλλειψη αντικειμενικότητας. Εκτιμούν επίσης ότι δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στις μελέτες ώστε τα βρέφη να μην διατρέξουν κίνδυνο, κυρίως τον κίνδυνο υποσιτισμού.

Θα πρέπει «να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο διεξάγονται οι μελέτες και δημοσιεύονται στη συνέχεια ώστε οι καταναλωτές να μην λαμβάνουν παραπλανητικές πληροφορίες» συμπεραίνουν οι ερευνητές.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα