ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΑνακαλούνται 18.792 λίβρες λουκάνικα λόγω "άσχημης μυρωδιάς και γεύσης" - Περιέχουν καρκινογόνα...

Ανακαλούνται 18.792 λίβρες λουκάνικα λόγω “άσχημης μυρωδιάς και γεύσης” – Περιέχουν καρκινογόνα πρόσθετα πάνω από τα όρια

4 λεπτά ανάγνωσης

Υψηλή ποσότητα καρκινογόνων ουσιών (Νιτρώδες νάτριο) σε λουκάνικα οδήγησε σε άμεση ανάκληση και ανακοίνωση σε επιχειρήσεις και καταναλωτές

 Η Smith Packing, LLC, μια επιχείρηση στη Νέα Υόρκη, ανακαλεί περίπου 18.792 λίβρες διαφόρων έτοιμων προς κατανάλωση λουκάνικων και προϊόντων κρέατος και πουλερικών λόγω επιπέδων νιτρώδους νατρίου που υπερβαίνουν το κανονιστικό όριο, ανακοίνωσε σήμερα η Υπηρεσία Ασφάλειας και Επιθεώρησης Τροφίμων (FSIS) του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ. Το πρόβλημα ανακαλύφθηκε αφού η εταιρεία ενημέρωσε την FSIS ότι είχε λάβει παράπονα καταναλωτών για προϊόντα που είχαν άσχημη γεύση και χρώμα.

- Advertisement -

Τα έτοιμα προς κατανάλωση λουκάνικα και τα κομμάτια κρέατος και πουλερικών παρήχθησαν σε διάφορες ημερομηνίες μεταξύ 19 Φεβρουαρίου 2025 και 24 Απριλίου 2025. Τα προϊόντα που υπόκεινται σε ανάκληση φέρουν τον αριθμό εγκατάστασης «EST. 4578» ή «P-4578» εντός του σήματος επιθεώρησης του USDA. Αυτά τα είδη στάλθηκαν σε καταστήματα ιδρυμάτων και λιανικής πώλησης στη Νέα Υόρκη.

Τα νιτρώδη χρησιμοποιούνται στα προϊόντα με βάση το κρέας εδώ και πολλές δεκαετίες, κυρίως σε αλλαντικά, όπως ζαμπόν, μπέικον και λουκάνικα, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους και δίνοντας τους το γνώριμο ροζ χρώμα. Εξασφαλίζουν, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, τη διατήρηση και τη μικροβιολογική ασφάλεια των προϊόντων, ιδίως των διατηρημένων προϊόντων με αλάτι, περιορίζοντας, μεταξύ άλλων, τον πολλαπλασιασμό του Clostridium botulinum, του βακτηρίου που προκαλεί αλλαντίαση, ασθένεια απειλητική για τη ζωή. Ταυτόχρονα όμως, αναγνωρίζεται ότι η παρουσία νιτρωδών σε προϊόντα με βάση το κρέας μπορεί να προκαλέσει αύξηση των νιτροζαμινών, ορισμένες από τις οποίες έχει αποδειχθεί ότι είναι καρκινογόνες.

- Advertisement -

Επιστημονική ελληνική μελέτη στην οποία συνεργάστηκαν το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και ο ΕΦΕΤ, έδειξε ότι το 6,6% από τους καταναλωτές υπερέβησαν την Αποδεκτή Ημερήσια Πρόσληψη (ADI) νιτρωδών (0,07 mg/kg σωματικού βάρους/ημέρα), εκ των οποίων το 20,3% ήταν παιδιά ηλικίας 0–9 ετών. Συνολικά όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της μελέτης, το χοιρινό κρέας ήταν η κύρια αιτία πρόσληψης νιτρωδών (41,5%), ακολουθούμενο από το κρέας γαλοπούλας (32,7%) και τα λουκάνικα (23,8%)

Τα ανώτατα επίπεδα νιτρωδών αναθεωρήθηκαν με τον κανονισμό (ΕΕ) 2023/2018 , ύστερα από την επαναξιολόγηση τους ως προσθέτων τροφίμων από την EFSA, ώστε να διατηρηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερο το επίπεδο των νιτροζαμινών που ενδεχομένως σχηματίζονται από την εν λόγω χρήση, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η μικροβιολογική ασφάλεια. Επιπλέον, για κάθε προβλεπόμενη ανώτατη προστιθέμενη ποσότητα, καθορίστηκε ένα ανώτατο επίπεδο καταλοίπων από όλες τις πηγές, ώστε να παρακολουθείται καλύτερα η συνολική έκθεση στα νιτρώδη σε σχέση με την αποδεκτή ημερήσια πρόσληψη (ΑΗΠ). Σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) 2023/2108, η αναθεωρημένη ανώτατη προστιθέμενη ποσότητα νιτρωδών είναι 80 mg/kg για τα προϊόντα με βάση το κρέας γενικά και 55 mg/kg για τα αποστειρωμένα προϊόντα με βάση το κρέας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα