ΑρχικήΝέαΑντιδράσεις επιστημόνων για διαφήμιση που συνδέει την μπύρα με την υγεία των...

Αντιδράσεις επιστημόνων για διαφήμιση που συνδέει την μπύρα με την υγεία των οστών

3 λεπτά ανάγνωσης

Εμπειρογνώμονες αμφισβητούν μια πρόσφατη διαφήμιση, η οποία ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση μπύρας μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών.

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε πρόσφατη διαφήμιση της οργάνωσης PETA, στην οποία προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι «η κατανάλωση μπύρας μπορεί να αποτρέψει την οστεοπόρωση» και ότι «η μπύρα είναι πιο υγιεινή από το αγελαδινό γάλα».

- Advertisement -

Το επίμαχο βίντεο, που αναρτήθηκε στο επίσημο κανάλι της οργάνωσης στο YouTube, επικαλείται την παρουσία πυριτίου στην μπύρα, ενός στοιχείου που σχετίζεται με την υγεία των οστών.

Ωστόσο, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η διαφήμιση παραποιεί τα επιστημονικά δεδομένα και παραπλανεί τους καταναλωτές, προβάλλοντας ψευδείς υγειονομικούς ισχυρισμούς. Όπως επισημαίνουν, το αλκοόλ όχι μόνο δεν ωφελεί την υγεία των οστών, αλλά αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση οστεοπόρωσης.

- Advertisement -

Η διαφήμιση βασίζεται σε έρευνα του Πανεπιστημίου Davis της Καλιφόρνια, που δημοσιεύθηκε στο Journal of the Science of Food and Agriculture. Οι ερευνητές ανέλυσαν τα επίπεδα πυριτίου σε 100 μπύρες, κυρίως από βορειοαμερικανικές και ευρωπαϊκές ζυθοποιίες, καταγράφοντας ότι η μέση περιεκτικότητα πυριτίου ήταν 29,4 mg/L.

Η υψηλότερη συγκέντρωση (41,2 mg/L) εντοπίστηκε στις μπύρες τύπου India Pale Ale. Παρ’ όλα αυτά, η μελέτη δεν εξέτασε καμία άμεση σχέση μεταξύ της κατανάλωσης μπύρας και της οστικής πυκνότητας ή της οστεοπόρωσης.

Ο Δρ Mukesh Kapoor, ανώτερος επιστήμονας του Κεντρικού Ινστιτούτου Τεχνολογικής Έρευνας Τροφίμων (CFTRI), δήλωσε ότι η συλλογή δεδομένων για τα πιθανά οφέλη της μπύρας βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. «Η μπύρα περιέχει πυρίτιο, ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η κατανάλωσή της προστατεύει από την οστεοπόρωση», τόνισε.

Αντίστοιχα, ο γαστρεντερολόγος Δρ Anand Chandra υπογράμμισε ότι η κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί γνωστό παράγοντα κινδύνου για την οστεοπόρωση, αυξάνοντας την πιθανότητα καταγμάτων. Επιπλέον, επισήμανε ότι η διαφήμιση είναι ιδιαίτερα παραπλανητική για αγορές όπως η Ινδία, όπου οι μπύρες περιέχουν μικρότερες ποσότητες πυριτίου, λόγω της χρήσης ρυζιού στη ζυθοποιία.

Μια έρευνα του 2004 έδειξε ότι η αυξημένη πρόσληψη πυριτίου σχετίζεται με υψηλότερη οστική πυκνότητα στο ισχίο, κυρίως σε άνδρες και προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η πρόσληψη πυριτίου μπορεί να επιτευχθεί μέσω πιο υγιεινών επιλογών, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια και τα λαχανικά, χωρίς τις επιβλαβείς επιπτώσεις του αλκοόλ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα