ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΑντιδρά η Βιομηχανία κρέατος σε μελέτη για την επίδραση της κατανάλωσης στην...

Αντιδρά η Βιομηχανία κρέατος σε μελέτη για την επίδραση της κατανάλωσης στην κλιματική αλλαγή

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα αποτελέσματα έρευνας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, προκάλεσαν την αντίδραση της βιομηχανίας κρέατος.

Την πρώτη μελέτη που υπολογίζει με ακρίβεια την επίδραση των διατροφών με υψηλή και χαμηλή περιεκτικότητα σε κρέας στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, παρουσίασαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στο «Nature Food», προκαλώντας την αντίδραση της βιομηχανίας κρέατος.

- Advertisement -

Στην έρευνα συμμετείχαν συμμετείχαν 55.000 άτομα, τα οποία χωρίστηκαν σε φανατικούς κρεατοφάγους, οι οποίοι έτρωγαν περισσότερα από 100 γραμμάρια κρέατος την ημέρα, σε εκείνους που κατανάλωναν καθημερινά λιγότερο από 50 γραμμάρια κρέας, σε ψαροφάγους, χορτοφάγους και vegan.

Ένα από τα ευρήματα της μελέτης είναι πως, αν οι μεγαλύτεροι κρεατοφάγοι μείωναν την κατανάλωση κρέατος θα ήταν σαν να αποσύρονταν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τους δρόμους. Αν και οι ερευνητές τόνισαν πως δεν συνιστούν να εκλείψει τελείως το κρέας από τη διατροφή, εντούτοις, βρήκαν πως ένα φανατικός κρεατοφάγος παράγει κατά μέσο όρο 10,24 κιλά αερίων του θερμοκηπίου που υπερθερμαίνουν τον πλανήτη κάθε μέρα. Ένας χαμηλός κρεατοφάγος παράγει σχεδόν τα μισά από αυτά, 5,37 κιλά την ημέρα. Οι χορτοφάγοι και οι βίγκαν παράγουν περίπου 2,47 κιλά αερίων του θερμοκηπίου την ημέρα. Η ανάλυση είναι η πρώτη που εξετάζει λεπτομερώς τον αντίκτυπο της διατροφής σε περιβαλλοντικούς τομείς όπως, η χρήση γης, η χρήση νερού, η ρύπανση των υδάτων και η απώλεια ειδών, που συνήθως προκαλείται από την απώλεια ενδιαιτημάτων λόγω της επέκτασης της γεωργίας. Σε όλες τις περιπτώσεις οι μεγάλοι κρεατοφάγοι είχαν σημαντικά υψηλότερες αρνητικές επιπτώσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.

- Advertisement -

Η βιομηχανία κρέατος δήλωσε ότι η ανάλυση υπερεκτιμά τον αντίκτυπο της κατανάλωσης κρέατος. Ο Νικ Άλλεν, Διευθύνων Σύμβουλος της Βρετανικής Ένωσης Επεξεργαστών Κρέατος, δήλωσε ότι τέτοιου είδους εκτιμήσεις είναι ελλιπείς.

«Ένα από τα απογοητευτικά στοιχεία αυτής της έκθεσης είναι ότι εξετάζει μόνο τις εκπομπές από την κτηνοτροφική παραγωγή. Δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο άνθρακας απορροφάται από τα λιβάδια, τα δέντρα και τους φράχτες των αγροτκτημάτων. Αν λάμβαναν υπόψη αυτά τα ποσά, θα είχαμε πιθανώς διαφορετική εικόνα», είπε.

Σε απάντηση οι ερευνητές είπαν ότι πολλές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης και αυτής, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η απορρόφηση άνθρακα από τα λιβάδια έχει μόνο «μέτρια επίδραση».

ΠΗΓΗ: BBC

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα