ΑρχικήΝέαΑνατράπηκε μελέτη 25 χρόνων που υποστήριζε ότι το ζιζανιοκτόνο γλυφοσάτη είναι «ασφαλές»...

Ανατράπηκε μελέτη 25 χρόνων που υποστήριζε ότι το ζιζανιοκτόνο γλυφοσάτη είναι «ασφαλές» – Τι σημαίνει για το παρόν

3 λεπτά ανάγνωσης

Σε ανάκληση οδηγείται η μελέτη που αξιολογούσε τη γλυφοσάτη ως ασφαλές

Η επιστημονική κοινότητα βρίσκεται σε αναταραχή καθώς ανακοινώθηκε η απόσυρση ενός άκρως επιδραστικού άρθρου που επί δεκαετίες αποτελούσε βασικό επιχείρημα για την ασφάλεια του ζιζανιοκτόνου Roundup και του κύριου δραστικού του συστατικού του glyphosate (γλυφοσάτη). Η μελέτη δημοσιεύθηκε το έτος 2000 στο περιοδικό Regulatory Toxicology and Pharmacology και κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η γλυφοσάτη δεν προκαλεί καρκίνο ούτε άλλους σοβαρούς κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία. Ο λόγος της ανάκλησης είκοσι πέντε χρόνια μετά την αρχική δημοσίευση είναι τα σοβαρά ηθικά ζητήματα σχετικά με την ανεξαρτησία των συντακτών και την ακαδημαϊκή ακεραιότητα.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον αρχισυντάκτη του περιοδικού η απόφαση ελήφθη βάσει εγγράφων που ήρθαν στο φως μέσω δικαστικών αγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι υπάλληλοι της Monsanto της εταιρείας που παρασκεύασε το Roundup και ανήκει πλέον στην Bayer βοήθησαν ενεργά στη συγγραφή του άρθρου χωρίς ωστόσο να αναγνωριστούν ως συγγραφείς. Αυτή η πρακτική είναι γνωστή ως corporate ghostwriting ή εταιρική κρυφή συγγραφή. Επιπλέον αποκαλύφθηκε ότι τα συμπεράσματα της μελέτης βασίστηκαν αποκλειστικά σε αδημοσίευτες μελέτες που προέρχονταν από τη Monsanto και όχι σε ανεξάρτητη αξιολόγηση της βιβλιογραφίας. Η έλλειψη διαφάνειας και η πιθανή οικονομική αποζημίωση των αναφερόμενων συγγραφέων είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια εμπιστοσύνης στα αποτελέσματα της δημοσίευσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διατροφολόγος αποκαλύπτει τις πέντε τροφές που απαγορεύει στα παιδιά του

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αισθητικές επεμβάσεις: Ποιες προτιμούν περισσότερο οι Έλληνες

- Advertisement -

Η ανάκληση της μελέτης θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη διότι η εργασία αυτή είχε τεράστιο αντίκτυπο σε ρυθμιστικές αποφάσεις παγκοσμίως. Η μελέτη είχε αναφερθεί πάνω από επτακόσιες φορές σε επιστημονικές δημοσιεύσεις και χρησιμοποιήθηκε από ρυθμιστικούς φορείς όπως η Υπηρεσία Υγείας του Καναδά για να επαναξιολογήσουν την ουσία και να εγκρίνουν τη συνέχιση της χρήσης της. Το γεγονός αυτό εκθέτει τις αδυναμίες ενός ρυθμιστικού συστήματος που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε έρευνα χρηματοδοτούμενη από τις ίδιες τις εταιρείες. Ενώ η Bayer υποστηρίζει ότι οι νεότερες αξιολογήσεις της ουσίας βασίζονται σε ευρύτερο φάσμα δεδομένων περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν τώρα άμεση επανεξέταση της ασφάλειας της γλυφοσάτης και την αναστολή των πωλήσεων μέχρι να ολοκληρωθούν ανεξάρτητες μελέτες για την καρκινογένεση.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα