ΑρχικήΝέαΙστορία Τροφίμων14 χρόνια χρειάστηκαν για να ανοίξουν επιστήμονες αρχαίο δοχείο με κρασί, ηλικίας...

14 χρόνια χρειάστηκαν για να ανοίξουν επιστήμονες αρχαίο δοχείο με κρασί, ηλικίας άνω των 3.000 ετών

2 λεπτά ανάγνωσης

Ένα χάλκινο δοχείο που βρέθηκε το 2010 και ανοίχτηκε πρόσφατα, περιέχει αποσταγμένο κρασί ηλικίας άνω των 3.000 ετών.

Ίχνη από υγρό βρέθηκαν σε ένα αρχαίο χάλκινο αντικείμενο στην επαρχία Shandong της ανατολικής Κίνας. Ανακαλύφθηκε ότι προέρχονται από αποσταγμένο αλκοολούχο ποτό, που χρονολογούν την προέλευση της παραγωγής αποσταγμένου αλκοόλ στην Κίνα πριν από περισσότερα από 3.000 χρόνια, ανέφερε το Εθνικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Αλκοόλ και Αλκοολισμού Xinhua, σύμφωνα με το Agerpres.

- Advertisement -

Το υγρό βρισκόταν σε αυτό το χάλκινο δοχείο που ανακαλύφθηκε το 2010 στην περιοχή των ερειπίων Daxinzhuang στην πόλη Jinan, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shandong, και χρονολογείται από τα τέλη της δυναστείας Shang (1600 π.Χ. – 1046 π.Χ.). Οι αρχαιολόγοι χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να ανοίξουν το σφραγισμένο δοχείο.

Ένα δείγμα του υγρού στάλθηκε για δοκιμή στο Διεθνές Εργαστήριο Κοινωνικής και Περιβαλλοντικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Shandong, το οποίο επιβεβαίωσε ότι περιείχε αιθανόλη.
Σύμφωνα με τον Wu Meng, ερευνητής στο εργαστήριο που ηγήθηκε της έρευνας, το κρασί από φρούτα και το κρασί από ρύζι που γίνονται μέσω ζύμωσης δηλαδή χωρίς απόσταξη περιέχουν ζάχαρη και πρωτεΐνη, εκτός από αιθανόλη. Αυτή τη φορά, ωστόσο, δεν βρέθηκαν ίχνη ζάχαρης ή πρωτεΐνης στο δείγμα, που σημαίνει ότι το υγρό ήταν αποσταγμένο κρασί.

- Advertisement -

«Η προέλευση του αποσταγμένου κρασιού στην Κίνα ήταν πάντα ένα σημαντικό θέμα στη μελέτη της οινικής κουλτούρας στη χώρα», είπε ο Wu. Παλαιότερα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν εξαρτήματα απόσταξης από τη δυναστεία των Χαν (202 π.Χ. – 220 μ.Χ.) σε διάφορες τοποθεσίες, καθώς και ίχνη αποσταγμένων αλκοολούχων ποτών που χρονολογούνται από την ίδια περίοδο.
Νέες ανακαλύψεις υποδηλώνουν ότι η ιστορία της παραγωγής αποσταγμένων αλκοολούχων ποτών στην Κίνα μπορεί να έχει ξεκινήσει 1.000 χρόνια νωρίτερα από ό,τι πίστευαν.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα