ΑρχικήΕπιστήμηBurger + αναψυκτικό : Ο κίνδυνος που κρύβει ο "ακαταμάχητος" αυτός συνδυασμός

Burger + αναψυκτικό : Ο κίνδυνος που κρύβει ο “ακαταμάχητος” αυτός συνδυασμός

2 λεπτά ανάγνωσης

Γιατί πρέπει να σταματήσουμε αυτή την διατροφική απόλαυση.

Μπορεί στον συνδυασμό ενός λαχταριστού μπέργκερ με ένα δροσερό, ανθρακούχο και γεμάτο ζάχαρη αναψυκτικό να είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς, ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Nutrition, μάλλον δεν είναι και τόσο καλή ιδέα τελικά.

- Advertisement -

Οι ερευνητές διαπίστωσαν στη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 27 ενήλικες μέσης ηλικίας 23 ετών με υγιές βάρος, ότι τα ζαχαρούχα ποτά μειώνουν την οξείδωση του λίπους, τη διαδικασία που ξεκινά τη διάσπαση των μορίων λίπους. Όσο περισσότερη πρωτεΐνη στο γεύμα, τόσο περισσότερο μειώνεται η οξείδωση του λίπους. Οπότε το να τρώει κανείς ένα πρωτεϊνούχο γεύμα μαζί με ένα ρόφημα με μπόλικη ζάχαρη κάνει το σώμα να αποθηκεύει περισσότερο λίπος.

Για παράδειγμα, ένα ζαχαρούχο ρόφημα συνοδευόμενο από ένα γεύμα με 15% πρωτεΐνη μείωσε, κατά την έρευνα, την οξείδωση του λίπους κατά μέσο όρο 7,2 γραμμάρια. Ωστόσο με ένα γεύμα 30% πρωτεΐνης, η μείωση εκτινάχθηκε στα 12,6 γραμμάρια και ούτω καθεξής.

- Advertisement -

Εντάσσοντας το παραπάνω εύρημα σε ένα ρεαλιστικότερο πλαίσιο, ένα χάμπουργκερ αξιοπρεπούς μεγέθους μπορεί να ζυγίζει περίπου 130 γραμμάρια, τα 30 από τα οποία είναι πρωτεΐνη. Εάν πιεί κανείς μαζί με αυτό ένα γεμάτο ποτήρι αναψυκτικού με ζάχαρη, όπως μια sprite, η μελέτη προβλέπει πως ο μεταβολισμός του λίπους θα μειωθεί κάπου κοντά στα 10 γραμμάρια.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ο συνδυασμός “φωτιά” πρωτεΐνης στα γεύματα με αναψυκτικά με ζάχαρη αύξησε επίσης στους συμμετέχοντες την επιθυμία τους για αλμυρά σνακ ακόμα και 4 ώρες μετά το γεύμα τους!

Αν και στη μελέτη συμμετείχαν άτομα με υγιές βάρος, ο γενικός πληθυσμός των ΗΠΑ, όπου διεξήχθη η μελέτη, είναι βαρύτερος κατά μέσο όρο, επομένως είναι πιθανό η οξείδωση του λίπους να είναι χειρότερη ή να μην υπάρχει σημαντική διαφορά εάν ο μεταβολισμός κάποιου είναι ήδη πιο αργός από τον μέσο άνθρωπο σε αυτήν την έρευνα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα