ΑρχικήΕπιστήμηΣταγόνες επιστήμηςΟι νέοι θα πλήρωναν ως και 2 φορές περισσότερο για πιο υγιεινές...

Οι νέοι θα πλήρωναν ως και 2 φορές περισσότερο για πιο υγιεινές επιλογές σε ένα εστιατόριο

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από 3 πανεπιστήμια στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία δείχνει πως οι νέοι 18-24 ετών θα πλήρωναν ακόμα και 2 φορές περισσότερο για ποτά χωρίς ζάχαρη και με βιταμίνες σε μια έξοδο για φαγητό, συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικίες. Τι συνιστούν τα δεδομένα για τη δημόσια υγεία;

Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά στην υγεία τους και σταδιακά υπάρχουν όλο και περισσότερα στοιχεία που να το αποδεικνύουν. Μια πρόσφατη μελέτη προσέθεσε νέα δεδομένα σε αυτή την παραδοχή, αναφέροντας πως οι νέοι 18-24 ετών τείνουν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές σε τρόφιμα, όταν βγαίνουν έξω για φαγητό, από ότι άνθρωποι μεγαλύτερων ηλικιών.  

- Advertisement -

Το 27% θα πλήρωνε περισσότερο για ποτά χωρίς ζάχαρη

Η μελέτη διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, το Πανεπιστήμιο Flinders (AU) και το Πανεπιστήμιο του Otago (Νέα Ζηλανδία). Έλαβαν μέρος περισσότεροι από 100 συμμετέχοντες, ενώ παράλληλα έγινε σύγκριση μεταξύ της ηλικίας και των προτύπων φαγητού και ποτού εκτός σπιτιού. 

Τα ευρήματα έδειξαν, επίσης, πως οι άνθρωποι που τρώνε πιο συχνά έξω θα πλήρωναν παραπάνω για κάποιο υγιεινό πιάτο ή ποτό, σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν τα περισσότερα προϊόντα στο σπίτι. Μεταξύ των συμμετεχόντων, το 27% ανέφερε ότι ήταν πρόθυμο να πληρώσει διπλάσια τιμή για ποτά χωρίς ή χαμηλή ποσότητα ζάχαρης και πρόσθετες βιταμίνες και μέταλλα. Η έρευνα θα μπορούσε να ωφελήσει τα εστιατόρια παγκοσμίως να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους, αναφέρουν οι ερευνητές.

- Advertisement -

Σχεδόν τριπλάσιοι άνθρωποι σήμερα είναι παχύσαρκοι σε σύγκριση με το 1975

Αυτή η αυξημένη δημοτικότητα των φαγητών έξω, των φαγητών σε πακέτο και των αγορών από takeaway, έχει εγείρει διάφορα ζητήματα για τη δημόσια υγεία. Τα γεύματα που καταναλώνονται εκτός σπιτιού συνήθως δεν έχουν την ίδια θρεπτική αξία με τα τρόφιμα που καταναλώνονται στο σπίτι, ενώ συχνά περιέχουν υψηλότερες ποσότητες λίπους, ζάχαρης και αλατιού και οι μερίδες τείνουν να είναι μεγαλύτερες. Τα ποτά, επίσης, περιέχουν περισσότερες θερμίδες και ζάχαρη αν προέρχονται από καταστήματα εστίασης.

Αυτοί οι παράγοντες οδηγούν σε αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2.  Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), η παχυσαρκία έχει «σχεδόν τριπλασιαστεί από το 1975». Το 2016, το 39% του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού ήταν υπέρβαροι και το 13% παχύσαρκοι, αναφέρει η ιστοσελίδα Nutrition Insight. Η μάχη κατά της παχυσαρκίας στην Αυστραλία στοχεύει σε μείωσή της κατά 5% ως το 2030.

Είναι πολύ αργά για αλλαγές;

 Αν και η παχυσαρκία έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα στον παγκόσμιο πληθυσμό, δεν είναι πολύ αργά για να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή της. Αλλά για να πετύχει αυτό, είναι απαραίτητο τόσο η βιομηχανία αναψυκτικών και τροφίμων όσο και τα ίδια τα κράτη να εφαρμόσουν μέτρα και στρατηγικές, όπως για παράδειγμα τον περιορισμό των διαφημίσεων σε ζαχαρούχα τρόφιμα ή την επιβολή προειδοποιητικών ετικετών σε τρόφιμα. Τα στοιχεία της έρευνας αποδεικνύουν πως πλέον έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την εφαρμογή τέτοιων πρακτικών, προσφέροντας μια νότα αισιοδοξίας ως προς το συλλογικό ενδιαφέρον για την υγεία.

https://www.nutritioninsight.com/news/younger-consumers-willing-to-pay-double-for-vitamin-rich-beverages-study-reveals.html

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα