ΑρχικήΕπιστήμηΜπορεί ο καφές με γάλα να καταπολεμήσει τις φλεγμονές;

Μπορεί ο καφές με γάλα να καταπολεμήσει τις φλεγμονές;

2 λεπτά ανάγνωσης

Ο καφές με γάλα είναι μια απλή, καθημερινή συνήθεια για πολλούς ανθρώπους, αλλά οι επιστήμονες επισημαίνουν πως μπορεί να διαθέτει και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Όταν μιλάμε για φλεγμονή εννοούμε την αντίδραση του οργανισμού σε ιούς και ξένες ουσίες που εισβάλλουν στο σώμα ή την καταπόνηση των μυών μετά από έντονη σωματική άσκηση ή μια χρόνια ασθένεια, όπως η αρθρίτιδα.

- Advertisement -

Τα λεγόμενα αντιοξειδωτικά, γνωστά και ως πολυφαινόλες, που βρίσκονται ήδη στον οργανισμό και μπορούν να αντληθούν και μέσω της τροφής έχουν την δυνατότητα να μειώνουν το οξειδωτικό στρες στο σώμα που προκαλεί φλεγμονή.

Σχετικά λίγες μελέτες μέχρι σήμερα έχουν διερευνήσει τι συμβαίνει όταν οι πολυφαινόλες αντιδρούν με άλλα μόρια, όπως πρωτεΐνες που αναμειγνύονται σε τρόφιμα που στη συνέχεια καταναλώνουμε.

- Advertisement -

Σε μια νέα μελέτη, επιστήμονες στο Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων, σε συνεργασία με ερευνητές από το Τμήμα Κτηνιατρικών και Ζωικών Επιστημών, στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης ερεύνησαν πώς συμπεριφέρονται οι πολυφαινόλες όταν συνδυάζονται με αμινοξέα, τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών και τα αποτελέσματά τους ήταν αρκετά θετικά.

Για να διερευνήσουν την αντιφλεγμονώδη επίδραση του συνδυασμού πολυφαινολών με πρωτεΐνες, οι ερευνητές εφάρμοσαν τεχνητή φλεγμονή στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα κύτταρα του ανοσοποιητικού που υποβλήθηκαν σε θεραπεία με συνδυασμό πολυφαινολών και αμινοξέων ήταν δύο φορές πιο αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της φλεγμονής από τα κύτταρα στα οποία προστέθηκαν μόνο πολυφαινόλες.

Προηγούμενες μελέτες των ερευνητών έδειξαν ότι οι πολυφαινόλες συνδέονται με τις πρωτεΐνες στα προϊόντα κρέατος, το γάλα και την μπύρα, ενώ σε μια άλλη νέα μελέτη, επιστήμονες εξέτασαν εάν τα μόρια συνδέονται μεταξύ τους σε ένα ρόφημα καφέ με γάλα. Πράγματι, οι κόκκοι του καφέ είναι γεμάτοι με πολυφαινόλες, ενώ το γάλα είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες.

Κατά την άποψη των ερευνητών, όχι μόνο ο καφές με γάλα θα μπορούσε να διαθέτει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, αλλά η ανακάλυψή αυτή, θα μπορούσε να οδηγήσει σε άλλους συνδυασμούς τροφίμων με παρόμοιες ιδιότητες, όπως για παράδειγμα ένα smoothie ή ένα πιάτο με κρέας και λίγο γιαούρτι στο πλάι.

Η έρευνα χρηματοδοτείται από το Independent Research Fund Denmark και διεξάγεται σε συνεργασία με το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης στη Γερμανία.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα