ΑρχικήΕπιστήμηΜεσογειακή διατροφή για μια υγιή καρδιά

Μεσογειακή διατροφή για μια υγιή καρδιά

2 λεπτά ανάγνωσης

Το 26% σε μελέτη για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στα καρδιακά νοσήματα εμφάνισε χαμηλότερο κίνδυνο να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό.

Tα οφέλη της μεσογειακής διατροφής είναι πολλά και γνωστά σε όλη την υφήλιο, πέρα από τα πεντανόστιμα πιάτα που αυτή προσφέρει. Υπάρχουν, επίσης, πολλές ενδείξεις ότι μια μεσογειακή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή καρδιακών παθήσεων, καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Τι οφέλη μπορεί να αποκομίσει, όμως, κάποιος που ήδη πάσχει από κάποια καρδιακή νόσο;

- Advertisement -

Η επιστήμη έδωσε για άλλη μια φορά την απάντηση. Μια τυχαιοποιημένη δοκιμή που δημοσιεύθηκε το Μάιο, στο The Lancet μελέτησε τα αποτελέσματα μιας μεσογειακής δίαιτας σε 1000 άτομα στην Ισπανία που είχαν στεφανιαία νόσο (συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες της καρδιάς). Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα έκανε μεσογειακή διατροφή και η άλλη δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

 Να σημειωθεί πως και οι δύο δίαιτες είχαν ως βάση τους τα φρούτα και τα λαχανικά. Ωστόσο, η μεσογειακή διατροφή έδινε έμφαση στην τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά ,ιδιαίτερα ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς, μαζί με όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, πουλερικά και λιπαρά ψάρια. Η δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά περιλάμβανε λιγότερα μονοακόρεστα λιπαρά, μόνο άπαχες εκδόσεις ψαριών και πουλερικών και περισσότερες θερμίδες την ημέρα από υδατάνθρακες, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και πατάτες. Τα άτομα και στις δύο ομάδες συμβουλεύονταν τακτικά έναν διαιτολόγο.

- Advertisement -

 Επτά χρόνια αργότερα, όπως αναφέρει και σχετικό δημοσίευμα στο Harvard Health Publishing, τα άτομα στην ομάδα της μεσογειακής διατροφής είχαν 26% χαμηλότερο κίνδυνο να υποστούν καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό,σε σύγκριση με άτομα της ομάδας χαμηλών λιπαρών. Η μελέτη, λοιπόν, πέρα από το ότι εμπλουτίζει τις υπάρχουσες γνώσεις γύρω από τη μεσογειακή διατροφή, δίνει χρήσιμες διατροφικές εναλλακτικές στους πάσχοντες από καρδιακά νοσήματα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα