ΑρχικήΕπιστήμηΔιαβήτης: Η απίστευτη επίδραση ενός χαλαρού περιπάτου μετά το φαγητό

Διαβήτης: Η απίστευτη επίδραση ενός χαλαρού περιπάτου μετά το φαγητό

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια σύντομη βόλτα μετά το γεύμα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με επιστημονική επισκόπηση

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λίμερικ στην Ιρλανδία εξέτασαν συνολικά 7 μελέτες που συνέκριναν τα αποτελέσματα του να μένει κανείς καθιστός έναντι της ορθοστασίας ή του περπατήματος σε μετρήσεις για την υγεία της καρδιάς, συμπεριλαμβανομένης της ινσουλίνης και των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Η ανασκόπηση αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Sports Medicine.

- Advertisement -

Το ελαφρύ περπάτημα μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Κατά την ανασκόπηση, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το ελαφρύ περπάτημα μετά από ένα γεύμα είχε σημαντικό αντίκτυπο στον μετριασμό των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της Daily Mail, σε πέντε από τις μελέτες, κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2. Αλλά οι υπόλοιπες δύο μελέτες, εξέτασαν ένα μείγμα ανθρώπων με, αλλά  και χωρίς τέτοιες ασθένειες. Στο σύνολο των μελετών, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες είτε να στέκονται όρθιοι είτε να περπατούν για δύο έως πέντε λεπτά κάθε 20 έως 30 λεπτά κατά τη διάρκεια μιας ημέρας. Όταν οι συμμετέχοντες το έκαναν αυτό, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους αυξήθηκαν και μειώθηκαν πιο σταδιακά.

- Advertisement -

Συνολικά, όμως, και οι επτά μελέτες συμφωνούσαν στο εξής: μόνο λίγα λεπτά περπάτημα μέτριας ταχύτητας μετά από ένα γεύμα ήταν αρκετά για να βελτιώσουν σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε σύγκριση με την αδράνεια. Ακόμη και η απλή όρθια στάση βοήθησε στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αν και όχι τόσο όσο το ελαφρύ περπάτημα. Αυτό συμβαίνει επειδή το ελαφρύ περπάτημα απαιτεί πιο ενεργή εμπλοκή των μυών από την ορθοστασία και χρησιμοποιεί τη ζάχαρη όταν υπάρχει σε αφθονία στο αίμα.

Η αποφυγή απότομων διακυμάνσεων στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι κρίσιμη για τους ασθενείς που αντιμετωπίζουν διαβήτη. Οι έντονες διακυμάνσεις πιστεύεται επίσης ότι συμβάλλουν στην ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2.

Πόσο είναι ιδανικό να περπατάμε για να πετύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα;

Σύμφωνα με τον Aidan Buffey, κύριο συγγραφέας της ανασκόπησης, ένας μικρός περίπατος 2-3 λεπτά είναι πιο πρακτικός στο πρόγραμμα ενός μέσου εργαζόμενου, για παράδειγμα μια βόλτα για να πάρουν έναν καφέ στο χέρι ή μια βόλτα στον κήπο. Ακόμα και λίγη τρίλεπτη κίνηση εντός σπιτιού αξίζει τον κόπο. Βέβαια, για τον ειδικό, το ιδανικό θα ήταν μια βόλτα 15 λεπτών, αλλά δεν μπορεί κανείς πάντα να αντεπεξέλθει σε αυτό το στόχο.

Όσο για το πότε είναι καλό να κάνει κανείς την ημερήσια άσκησή του, 1 ώρα έως  και 90 λεπτά μετά το φαγητό είναι το βέλτιστο, καθώς αυτό είναι όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα συνήθως κορυφώνονται και επιτρέπει στους μύες να απορροφούν καύσιμο από το φαγητό, λένε οι ειδικοί.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα