ΑρχικήΕπιστήμηΗ βιταμίνη D μπορεί να αντιμετωπίσει τη φλεγμονή και να οδηγήσει στη...

Η βιταμίνη D μπορεί να αντιμετωπίσει τη φλεγμονή και να οδηγήσει στη μείωση του κινδύνου για ορισμένα νοσήματα

2 λεπτά ανάγνωσης

Η πρώτη παγκοσμίως γενετική έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας συσχετίζει άμεσα τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D με τα υψηλά επίπεδα φλεγμονής, ανοίγοντας το δρόμο για τη θεραπεία ευρέως φάσματος ασθενειών.

Η φλεγμονή μπορεί καμιά φορά να είναι επώδυνη, αλλά είναι απαραίτητη για να επουλωθεί το σώμα από οποιαδήποτε μόλυνση ή τραυματισμό. Αλλά αν μια φλεγμονή επιμένει,  μπορεί να συμβάλει σε ένα ευρύ φάσμα πολύπλοκων ασθενειών, όπως ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις και τα αυτοάνοσα νοσήματα.

- Advertisement -

Επομένως, οι επιστήμονες συχνά αφιερώνονται στο να αναζητούν τρόπους αντιμετώπισής της. Σύμφωνα με το Eurekalert, η πρώτη παγκοσμίως γενετική έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας συσχετίζει άμεσα τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D με τα υψηλά επίπεδα φλεγμονής, παρέχοντας έναν σημαντικό βιοδείκτη για τον εντοπισμό ατόμων με υψηλότερο κίνδυνο ή σοβαρότητα χρόνιων ασθενειών με ένα φλεγμονώδες συστατικό.

 Για τη μελέτη, εξετάστηκαν τα γενετικά δεδομένα 294.970 συμμετεχόντων στη Βιοτράπεζα του Ηνωμένου Βασιλείου με τυχαιοποιημένο σύστημα για τη συσχέτιση μεταξύ των επιπέδων της βιταμίνης D και της αντιδραστικής πρωτεΐνης C, ενός δείκτη φλεγμονής.

- Advertisement -

Ο επικεφαλής ερευνητής, Dr Ang Zhou της UniSA , λέει ότι τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η ενίσχυση της βιταμίνης D σε άτομα με ανεπάρκεια μπορεί να μειώσει τη χρόνια φλεγμονή. Η μελέτη καθιστά πιθανό η ύπαρξη επαρκών συγκεντρώσεων βιταμίνης D να μπορεί να μετριάσει τις επιπλοκές που προκύπτουν από την παχυσαρκία και να μειώσει τον κίνδυνο ή τη σοβαρότητα χρόνιων ασθενειών με φλεγμονώδες συστατικό, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτης και αυτοάνοσα.

Η ανώτερη ερευνήτρια και Διευθύντρια του  Αυστραλιανού Κέντρου Ακριβείας Υγείας της UniSA ,  Καθηγήτρια Elina Hyppönen , λέει ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι σημαντικά και παρέχουν μια εξήγηση για ορισμένες από τις διαμάχες στις αναφερόμενες συσχετίσεις με τη βιταμίνη D.

 Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο International Journal of Epidemiology.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα