ΑρχικήΕπιστήμηΗ παχυσαρκία δεν είναι μόνο θέμα λαιμαργίας, αλλά και θέμα DNA

Η παχυσαρκία δεν είναι μόνο θέμα λαιμαργίας, αλλά και θέμα DNA

2 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία ανακάλυψαν ένα γονίδιο σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την πρόληψη της παχυσαρκίας.

Μήπως, τελικά, η λαιμαργία είναι στο DNA μας; Μάλλον ναι, καθώς πρόσφατα, ερευνητές στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία ανακάλυψαν ένα γονίδιο σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την πρόληψη της παχυσαρκίας. Το γονίδιο φέρεται να βοηθά στον έλεγχο της υπερκατανάλωσης φαγητών, ειδικά όταν αφορά λιπαρά πρόχειρα τρόφιμα.

- Advertisement -

Το γονίδιο, το οποίο ονομάζεται CREB-ρυθμιζόμενος συνενεργοποιητής μεταγραφής 1 ή CRTC1, μαζί με έναν σχετικό νευρώνα, υποδοχέα μελανοκορτίνης-4 ή MC4R, μελετήθηκαν και τα δύο σε ποντίκια για να παρατηρηθεί πώς αυτά τα γενετικά θέματα επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως η κατανάλωση λιπαρών τροφών επηρέασε σημαντικά τα αποτελέσματα, καθώς σύμφωνα με τη Eurekalert, τα ποντίκια που είχαν έλλειψη σε CRTC1 και κατανάλωσαν δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, ανέπτυξαν διαβήτη και πήραν περισσότερο βάρος από τα ποντίκια τα οποία είχαν το γονίδιο. Το ίδιο συνέβη και με τα ποντίκια που έκαναν μια τυπική δίαιτα.

- Advertisement -

«Αυτή η μελέτη αποκάλυψε τον ρόλο που παίζει το γονίδιο CRTC1 στον εγκέφαλο και μέρος του μηχανισμού που μας εμποδίζει να καταναλώνουμε τροφές με πολλές θερμίδες, λιπαρά και ζαχαρούχα τρόφιμα», δήλωσε ο καθηγητής Shigenobu Matsumura, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της μελέτης.

Οι ερευνητές ελπίζουν πως τα αποτελέσματα της έρευνας θα ξετυλίξουν ακόμα περισσότερο το κουβάρι του μυστηρίου γύρω από τι τι μας κάνει να τρώμε υπερβολικά.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα