ΑρχικήΕπιστήμηΦοιτητές: Διαδραστική εκπαίδευση καταλύτης στη διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών

Φοιτητές: Διαδραστική εκπαίδευση καταλύτης στη διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών

3 λεπτά ανάγνωσης

Πώς μια σωστή, διαδραστική εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση πιο υγιεινών διατροφικών προτύπων από τους φοιτητές.

Είναι γνωστό πως, όπως λέει η παροιμία «το παιδί και το σκυλί όπως το μάθεις είναι». Και επειδή συχνά μια ανθυγιεινή διατροφική συμπεριφορά που καθιερώνεται στο κρίσιμο χρονικό πλαίσιο της νεαρής ενηλικίωσης, η σωστή εκπαίδευση σε σωστά πρότυπα υγιεινής από σχετικά μικρή ηλικία είναι σημαντική για τη διαμόρφωση προτύπων υγιεινής διατροφής.

- Advertisement -

Σε αυτή την ομάδα ανθρώπων ανήκουν και οι φοιτητές, των οποίων η διατροφή είναι υψηλή σε λιπαρά και χαμηλή σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Αφενός αυτό προκύπτει από την χαμηλότερη οικονομική τους ευχέρεια και αφετέρου στις ελλιπείς τους γνώσεις για την υγιεινή διατροφή.

Aλλά για να στοχεύσει κανείς σε νέους, πρέπει να κάνει την εκπαιδευτική διαδικασία διασκεδαστική και όχι εντελώς θεωρητική, αν ο στόχος είναι η μεταβολή της συμπεριφοράς των φοιτητών. Ένα ερευνητικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition Education and Behavior , που δημοσιεύτηκε από τον ιστότοπο της Elsevier, συζητά πώς οι εβδομαδιαίες προκλήσεις (challenges) τροφίμων και τα βίντεο μαγειρικής αύξησαν την εμπιστοσύνη στις υγιεινές επιλογές και αύξησαν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μεταξύ των φοιτητών.

- Advertisement -

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας Eurekalert, η πιλοτική μελέτη εξέτασε μια παρέμβαση 15 εβδομάδων, με διατροφικές προκλήσεις και εκπαιδευτικά βίντεο μαγειρικής σε ένα μάθημα διατροφής. Στόχος αυτού του ιδιαίτερου, διαδραστικού «μαθήματος» ήταν η προώθηση αλλαγών στη μαγειρική νοοτροπία, τη μαγειρική και διατροφική συμπεριφορά των φοιτητών πανεπιστημίου, ενσωματώνοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή τους. Μπορούσε κανείς να πάρει μέρος είτε ως διαδικτυακός φοιτητής είτε ως δια ζώσης.

 Οι μαθητές συμμετείχαν σε διατροφικές προκλήσεις στο σπίτι που ευθυγραμμίζονται με το εκπαιδευτικό θέμα κάθε εβδομάδας. Οι στόχοι ήταν προκαθορισμένοι και χρησιμοποιήθηκαν ως παιδαγωγικό εργαλείο για να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν πώς να μετατρέπουν τους γενικούς στόχους σε συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους που ανταποκρίνονται στις δικές τους ανάγκες. Οι μαθητές παρακολούθησαν την πρόοδό τους γράφοντας εβδομαδιαίες σκέψεις.

Συγκρίνοντας έρευνες που έγιναν στην αρχή και στο τέλος του εξαμήνου, η παρέμβαση συνδέθηκε με αυξημένη χρήση φρούτων και λαχανικών στο μαγείρεμα και γενικά περισσότερη κατανάλωσή τους. Η στάση των φοιτητών απέναντι στη μαγειρική παρέμεινε θετική καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, υποδηλώνοντας ότι οι φοιτητές που εγγράφονται σε ένα μάθημα διατροφής στο κολέγιο μπορεί να ενδιαφέρονται ήδη για την υγιεινή μαγειρική.

Η μελέτη της πιλοτικής αυτής παρέμβασης έλαβε χώρα στο Τμήμα Υγείας και Αθλητικής Επιστήμης, Πανεπιστήμιο του Louisville.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα