ΑρχικήΕπιστήμηΔύο ποτά τη μέρα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας

Δύο ποτά τη μέρα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια μέτρια κατανάλωση αλκοόλ κάθε μέρα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου άνοιας περισσότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Καλά νέα για τους λάτρεις της μπύρας φέρνουν ερευνητές από την Αυστραλία, οι οποίοι ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν μια μέτρια ποσότητα αλκοόλ καθημερινά  είχαν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν άνοια από εκείνους που απείχαν εντελώς από το αλκοόλ.

- Advertisement -

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστοτόπου Evening Standard, η ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, συγκέντρωσε δεδομένα από 15 προηγούμενες μελέτες σχετικά με τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ και τα ποσοστά άνοιας 24.478 άνω των 60 ετών. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, 2.124 άτομα διαγνώστηκαν με άνοια.

Οι επιστήμονες χώρισαν τις περιπτώσεις σε ομάδες, αυτούς που δεν κατανάλωναν αλκοόλ, περιστασιακούς πότες (1,3 g αιθανόλης την ημέρα), καταναλωτές ελαφριού έως μέτριου αλκοόλ (1,3 g έως 25 g ημερησίως), ανθρώπους που κατανάλωναν μέτριες ως σοβαρές ποσότητες αλκοόλ (25 g έως 45 g την ημέρα) και υπερβολικούς πότες (πάνω από 45 g την ημέρα). Ως σημείο αναφοράς, ένα ποτήρι μπύρας περιέχει περίπου 16g αιθανόλης, ενώ ένα μεσαίου μεγέθους ποτήρι κρασί έχει περίπου 18g.

- Advertisement -

Tα αποτελέσματα έδειξαν πως όσοι έπιναν από ένα έως δύο ποτά την ημέρα, το οποίο αντιστοιχεί σε ως 40g αλκοόλ, είχαν 38% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν την πάθηση σε σύγκριση με τους εντελώς απέχοντες από το αλκοόλ, σύμφωνα με τη μελέτη. Ακόμη και οι πιο έντονοι καταναλωτές αλκοόλ είχαν 19% μειωμένο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Addiction.

Ενώ αυτή η ανακάλυψη πράγματι προσθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία ως προς την πρόληψη της άνοιας, οι επιστήμονες τονίζουν πως τα αποτελέσματα της μελέτης τους σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ενθαρρύνουν όσους κινδυνεύουν από την πάθηση να πίνουν περισσότερο. Οι πιθανοί κίνδυνοι για την υγεία από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ περιλαμβάνουν ηπατική νόσο, καρκίνο, καρδιακές παθήσεις, αλλά και γενικότερη κακή υγεία του εγκεφάλου.

Σύμφωνα με το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Μ. Βρετανίας (NHS), οι ενήλικες δεν πρέπει να πίνουν περισσότερες από 14 μονάδες την εβδομάδα, οι οποίες ισοδυναμούν με έξι μπίρες ή 10 μικρά ποτήρια κρασί.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα