ΑρχικήΕπιστήμηΟι βιταμίνες δεν βοηθούν πάντα κατά του καρκίνου

Οι βιταμίνες δεν βοηθούν πάντα κατά του καρκίνου

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη παρατήρησης υποστηρίζει απροσδόκητα πως ορισμένες βιταμίνες και μικροθρεπτικά δεν συσχετίστηκαν με θετικές επιδράσεις σε διάφορους τύπους καρκίνου.

Απρόσμενους δεσμούς ανάμεσα στα μικροθρεπτικά συστατικά, δηλαδή μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες και στον κίνδυνο καρκίνου αποκαλύπτει νέα μελέτη (δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Medicine) που ήταν αποτέλεσμα εκτεταμένων συγκρίσεων σε μαγνητικές τομογραφίες διαφόρων τύπων καρκίνου.

- Advertisement -

Μέχρι σήμερα, οι μελέτες παρατήρησης υποστηρίζουν το όφελος των συμπληρωμάτων διατροφής με μικροθρεπτικά συστατικά στη μείωση των κινδύνων καρκίνου, αλλά η αξιοπιστία τους ήταν περιορισμένη, καθώς οι μελέτες υπόκεινται σε διάφορους περιορισμούς, μεταξύ άλλων και λόγω υψηλού κόστους. Αυτό το έλλειμμα αξιοπιστίας θα μπορούσε να καλυφθεί με αναλύσεις της λεγόμενης Μεντελικής Τυχαιοποίησης (MR), που ενσωματώνουν γενετικές μεταβλητές για να εντοπίσουν την αιτιολογική συσχέτιση μεταξύ της νόσησης από καρκίνο, των παραγόντων καρκινικού κινδύνου και των μικροθρεπτικών συστατικών.

Στην νέα μελέτη, οι ερευνητές πραγματοποίησαν μαγνητικές τομογραφίες δειγμάτων (χρησιμοποιώντας πολυμορφισμούς μονονουκλεοτιδίου, SNPs) για να ελέγξουν την αιτιώδη σχέση μεταξύ των μικροθρεπτικών συστατικών και των αποτελεσμάτων του καρκίνου.

- Advertisement -

Στο επίκεντρο βρέθηκαν επτά μέταλλα, συμπεριλαμβανομένων του ψευδάργυρου, του σεληνίου, του φωσφόρου, του μαγνησίου, του σιδήρου, του χαλκού και του ασβεστίου, καθώς και των βιταμινών Α1, Β6, Β9, Β12, C , Δ και Ε. Μελετήθηκαν ευρήματα από 20 υποομάδες καρκίνου, μεταξύ των οποίων των ωοθηκών, του πνεύμονα και του μαστού και του παχέος εντέρου. από τις κοινοπραξίες.

Από τα ευρήματα της μελέτης δυο ήταν τα πιο ενδιαφέροντα είναι:

  • Αυξημένος κίνδυνος καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου παρατηρήθηκε μαζί με υψηλότερα επίπεδα μαγνησίου και βιταμίνης Β12, αντίστοιχα, σε ένα στατιστικά επαρκές μέρος των εκατοντάδων δειγμάτων που εξετάστηκαν. Τα επίπεδα μικροθρεπτικών συστατικών δεν συσχετίστηκαν όταν ελήφθη υπόψη ο συνολικός κίνδυνος καρκίνου.
  • Στις αναλύσεις μαγνητικής τομογραφίας 20 υποομάδων καρκίνου, το μαγνήσιο συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού τύπου Α.  

Αυτά τα δεδομένα προφανώς πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στις συνιστώμενες από τους γιατρούς ποσότητες συμπληρωμάτων με τα επίμαχα μικροθρεπτικά συστατικά.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα