ΑρχικήΕπιστήμηΑλάτι στον καφέ: Η επιστημονική εξήγηση για την τελευταία παγκόσμια τάση

Αλάτι στον καφέ: Η επιστημονική εξήγηση για την τελευταία παγκόσμια τάση

3 λεπτά ανάγνωσης

Γιατί το αλάτι στον καφέ μας τον κάνει πιο γλυκό;

Ίσως είναι πλέον ασφαλές να πούμε πως σχεδόν όλοι γνωρίζουμε για την ιδιότητα του αλατιού να κάνει τα φαγητά μας αλμυρά.

- Advertisement -

Αλλά τελευταία έχει αποκτήσει αρκετή δημοσιότητα και μια ακόμα ιδιότητά του, που είναι να εξαφανίζει την πικρίλα από φαγητά και ροφήματα. Για αυτό και σταδιακά βλέπουμε ανθρώπους που αντί να ανοίξουν το φακελάκι της ζάχαρης βάζουν στον καφέ τους μια πρέζα αλάτι.

Το hack φέρεται να έκανε γνωστό στο διαδίκτυο ο χρήστης BirdRespecter , ο οποίος είπε πως “μια μικρή πρέζα αλατιού στον μαύρο καφέ αφαιρεί σχεδόν εξ ολοκλήρου την πικρίλα. Νόμιζα ότι αυτό ήταν κοινή γνώση μέχρι που ο συνάδελφός μου με κοίταξε σαν να είχα κέρατα τις προάλλες “.

- Advertisement -

Όσο δύσκολο κι αν είναι να το πιστέψετε, πράγματι, πολλοί ειδικοί του καφέ το έχουν δοκιμάσει και το συνιστούν. Το κόλπο αυτό δεν απορροφά όλη την πικρίλα, αλλά προσδίδει στον καφέ μια ήπια γεύση.

Μια απορία που δημιουργεί, λοιπόν, αυτό το γεγονός είναι αν αυτό μπορεί να συμβεί και με άλλα ποτά. Σε προηγούμενο δημοσίευμα είχαμε γράψει τις εμπειρίες μας από την παρακολούθηση ενός video στο κανάλι του Youtube, Reactions, για να μάθουμε αν πράγματι μπορεί το αλάτι να ομαλύνει ή να αλλάξει τη γεύση ορισμένων ποτών και από ότι φαίνεται πράγματι, γίνεται!

Στο βίντεο το tonic water, το οποίο είναι από μόνο του αρκετά πικρό, διαπιστώθηκε πως πράγματι, έγινε πιο γλυκό και νόστιμο με το αλάτι, όπως και μερικές πικρές μπύρες ΙPΑ.

Ορισμένες μελέτες έχουν εξετάσει το φαινόμενο, επιβεβαιώνοντας ότι πράγματι ισχύει. Σύμφωνα με μια ερευνητική ομάδα, η οποία δημοσίευσε το έργο της στο περιοδικό Nature το 1997 ανέφερε πως “η φαινομενική ικανότητα αύξησης της έντασης άλλων επιθυμητών γεύσεων είναι μπερδεμένη καθώς σχεδόν όλες οι δημοσιευμένες ψυχοφυσικές μελέτες δείχνουν ότι το αλάτι είτε καταστέλλει είτε δεν έχει καμία επίδραση σε άλλες γεύσεις”.

“Για να συμβιβάσουμε αυτήν την αντίφαση, προτείναμε τα άλατα να φιλτράρουν επιλεκτικά τις γεύσεις, έτσι ώστε οι δυσάρεστες γεύσεις (όπως η πικρία) να καταστέλλονται περισσότερο από τις εύγευστες (όπως η γλυκύτητα) αυξάνοντας έτσι την ιδιαιτερότητα και/ή την ένταση της τελευταίας”, συνεχίζει η ομάδα, σε απόσπασμα που παραθέτει ο ιστότοπος IFL Science.

Αν ακόμα είστε δύσπιστοι, δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε και μόνοι σας. Αλλά με προσοχή, γιατί όλα τα αρνητικά του αλατιού, όπως η σύνδεσή του με αρτηριακές παθήσεις, καρδιακά νοσήματα και εγκεφαλικό, εάν καταναλώνεται σε μεγάλη ποσότητα, δεν αναιρούνται.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα