ΑρχικήΕπιστήμηΕγκυμοσύνη: Πάνω από 2 φλιτζάνια καφέ συνδέονται με μικρότερο ανάστημα του παιδιού

Εγκυμοσύνη: Πάνω από 2 φλιτζάνια καφέ συνδέονται με μικρότερο ανάστημα του παιδιού

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη για τις επιπτώσεις της κατανάλωσης καφεΐνης στα έμβρυα κατά την εγκυμοσύνη δείχνει πως επηρεάζεται η σωματική τους ανάπτυξη.

Πολύς κόσμος δεν μπορεί να αρχίσει τη μέρα του χωρίς μια κούπα καφέ. Ωστόσο, για τις έγκυες, ίσως και να μην είναι τόσο καλή ιδέα. Ακόμη και μικρές ποσότητες ημερήσιας κατανάλωσης καφεΐνης, όπως περίπου δύο μέτρια φλιτζάνια καφέ, μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας τόσο για την ίδια όσο και για το βρέφος.

- Advertisement -

Μια νέα έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης των ΗΠΑ αποκάλυψε πως ακόμα και δύο μέτριες κούπες καφέ μπορεί να οδηγήσουν σε παιδιά με μικρότερη σωματική ανάπτυξη.

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης είναι η Jessica Gleason, περιγεννητική επιδημιολόγος στο Εθνικό Ινστιτούτο Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης. Η Gleason αναλύει πώς διάφορες εκθέσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της πρώιμης ζωής επηρεάζουν τις τροχιές της υγείας κατά τη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου, ενώ το 2021 είχε διεξάγει μια παρόμοια μελέτη συσχετισμού της καφεΐνης και της σωματικής ανάπτυξης των παιδιών.

- Advertisement -

Οι ερευνητές εξέτασαν τις συγκεντρώσεις της καφεΐνης και του κύριου μεταβολίτη της, της παραξανθίνης, από το μητρικό πλάσμα και τον ορό που συλλέχθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Στη συνέχεια, οι επιστήμονες αξιολόγησαν τον δείκτη μάζας σώματος, το βάρος και το ύψος μεταξύ των παιδιών των γυναικών ηλικίας 4 έως 8 ετών, πραγματοποιώντας αυτοπροσώπως εξετάσεις, αναλύοντας δύο πληθυσμούς μελέτης που αφορούσαν περίπου 800 και 1.600 παιδιά, αντίστοιχα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η υψηλότερη πρόσληψη καφεΐνης από τη μητέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συνδέθηκε με το μικρότερο ανάστημα των απογόνων που διαρκούσε μέχρι την ηλικία των 8 ετών. Αν και επρόκειτο για μια διαφοράς ύψους περίπου 2 εκατοστών, με ασαφείς κλινικές επιπτώσεις, τα ευρήματα προσομοιάζουν τις επιπτώσεις του τσιγάρου στην ανάπτυξη των παιδιών.

Οι ερευνητές είπαν ότι, δεδομένου ότι περίπου 8 στις 10 έγκυες γυναίκες στις ΗΠΑ καταναλώνουν καφεΐνη, είναι σημαντικό να προσδιοριστεί εάν η έκθεση σε καφεΐνη στη μήτρα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ανάπτυξη στους απογόνους. Πρότειναν, επίσης, πως θα διεξήγαγαν μελλοντική μελέτη για την ανάπτυξη των παιδιών και την κατανάλωση καφεΐνης από τη μητέρα κατά την εγκυμοσύνη, αλλά αυτή τη φορά εξετάζοντάς τα μέχρι την εφηβεία.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν τη Δευτέρα στο JAMA Network Open.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα