ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΤο κρασί και η καρδιοπάθεια

Το κρασί και η καρδιοπάθεια

2 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα Ελλήνων επιστημόνων από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Σε μια εξαιρετική ερευνητική εργασία τους που δημοσιεύθηκε πριν από 5 μήνες στην επιστημονική επιθεώρηση Nutrients, συνάδελφοι στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο μελέτησαν την επίδραση του κρασιού σε οξειδωτικούς δείκτες στρες σε ασθενείς με καρδιοπάθεια.

- Advertisement -

Effect of Moderate Wine Consumption on Oxidative Stress Markers in Coronary Heart Disease Patients

 Οι ασθενείς χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, η ομάδα Α δεν κατανάλωσε καθόλου αλκοόλ, η ομάδα Β κατανάλωσε κρασί και η ομάδα Γ κατανάλωσε αλκοόλ (27g την ημέρα για 8 εβδομάδες). Δείγματα αίματος και ούρων λήφθηκαν στο χρόνο 0, μετά από 4 εβδομάδες και μετά από 8 εβδομάδες. Στην ομάδα Γ βρέθηκε στατιστικά σημαντική αύξηση στα επίπεδα της οξειδωμένης γουανίνης και των πρωτεϊνικών καρβονυλίων ενώ αυτοί οι δύο δείκτες ήταν στατιστικά σημαντικά μειωμένοι στην ομάδα Β. Αυτά τα αποτελέσματα υποστηρίζουν την ιδέα ότι οι αντι-οξειδωτικές ενώσεις του κρασιού μπορούν να εκδηλώσουν το αντι-οξειδωτικό τους δυναμικό και να υπερκεράσουν τις οξειδωτικές δράσεις του αλκοόλ σε ασθενείς με καρδιοπάθεια.   

- Advertisement -
ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: ioannis.zabetakis@ul.ie

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα