ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΟ ελαιοχρωματιστής, το κρασί και το Γαλλικό Παράδοξο...

Ο ελαιοχρωματιστής, το κρασί και το Γαλλικό Παράδοξο…

2 λεπτά ανάγνωσης

Του Γιάννη Ζαμπετάκη*

Με αφορμή τα νέα σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό είναι ένα σχόλιο που μου είχε πει ένας φίλος ελαιοχρωματιστής: «εσείς οι επιστήμονες την μία τα λέτε έτσι και την άλλη αλλιώς! Τελικά, τι ισχύει με το κρασί; Να το πίνω;»…Τότε είχα χαμογελάσει…Πώς να του εξηγήσω σύντομα και απλά ότι η έρευνα στο χώρο των τροφίμων είναι κάτι που εξελίσεται καθημερινά και νέα δεδομένα έρχονται να αντικαταστήσουν τα παλιά και να αλλάξουν τις διατροφικές μας συνήθειες;

- Advertisement -

Στο θέμα του κρασιού, όμως, η ανακοίνωση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Καρδιάς (WHF) έρχεται σε αντίθεση με τόνους βιβλιογραφίας και πάμπολλα επιστημονικά δεδομένα. Αν γκουγκλάρει κανείς «Γαλλικό Παράδοξο» (“French Paradox”) μπορεί να βρει πολλές μελέτες που δείχνουν ότι η κατανάλωση κόκκινου κρασιού προστατεύει την καρδιά μας.

Σύμφωνα με την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής, προτείνεται η κατανάλωση 1-2 ποτηριών κόκκινου κρασιού κάθε μέρα. Αλλά το κλειδί είναι αυτή η κατανάλωση να γίνεται σε καθημερινή βάση και χωρίς να ξεπερνάμε το μέτρο των 2 ποτηριών την ημέρα. Με άλλα λόγια, όχι δεν μπορούμε να μην πίνουμε καθόλου κατά την διάρκεια της εβδομάδας και να πίνουμε 14 ποτήρια το Σάββατο!

- Advertisement -

Πώς προστατεύει το κρασί;

Η επιστημονική βάση είναι στέρεη: το κρασί περιέχει πλήθος μικροσυστατικών (π.χ. λιποειδή, αντιοξειδωτικά) που προστατεύουν την καρδιά μας μειώνοντας την λεγόμενη φλεγμονή. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στις 5 περιοχές του πλανήτης μας (οι λεγόμενες Μπλε Ζώνες) που οι άνθρωποι φτάνουν τα 100 χρόνια, οι άνθρωποι πίνουν κρασί σε καθημερινή βάση!

Συνεπώς, ας κρατάμε μικρό καλάθι στις ανακοινώσεις περί κατανάλωσης κρασιού. Από τα χρόνια του Όμηρου («μήνας που δεν έχει νερό, το κρασί θέλει νερό») μέχρι σήμερα, το κόκκινο κρασί προστατεύει αρκεί βέβαια να θυμόμαστε το ρητό «Μέτρον Άριστον».

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα