ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΤα λάθη του Ancel Keys μας στοιχειώνουν ακόμα…

Τα λάθη του Ancel Keys μας στοιχειώνουν ακόμα…

2 λεπτά ανάγνωσης

To λάθος της “lipid-heart hypothesis”.

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύτηκε ένα άρθρο ανασκόπησης στην επιστημονική επιθεώρηση Nutrients το άρθρο με τίτλο: “The Lipid–Heart Hypothesis and the Keys Equation Defined the Dietary Guidelines but Ignored the Impact of Trans-Fat and High Linoleic Acid Consumption” όπου ένα από τα κύρια ευρήματα συνοψίζεται στην φράση: “the Keys equation conflated natural saturated fat & industrial trans-fat into a single parameter & considered only linoleic acid as PUFA. This ignored widespread consumption of trans-fat & its effects on serum cholesterol & promoted an imbalance of omega-6 to -3 fatty acids”.

- Advertisement -

Με άλλα λόγια, στην περίφημη μελέτη των 7 χωρών, ο εμπνευστής της μελέτης, o Ancel Keys, χρησιμοποίησε τα αποτελέσματα της μελέτης για να προτείνει το 1953 την λεγόμενη “lipid-heart hypothesis”, δηλαδή πρότεινε την σχέση μεταξύ χοληστερόλης και καρδιαγγειακού ρίσκου. Αυτή όμως η πρόταση, σήμερα είναι 100% λάθος, για πολλούς λόγους.

Πρώτον, δεν είναι είναι μόνο το λινολεϊκό οξύ το μόνο PUFA στην διατροφή μας. Επίσης, με την ερευνητική μας ομάδα, υπό την εμπνευσμένη καθοδήγηση του συναδέλφου Κ.Α. Δημόπουλου (Ομότιμος Καθηγητής Βιοχημείας και Χημείας Τροφίμων, ΕΚΠΑ) βρήκαμε και πολλά μικροσυστατικά σε διάφορα τρόφιμα της μεσογειακής διατροφής, που είναι λιποειδικής σύστασης/δομής και αναστέλλουν την συσσωμάτωση των αιμοπεταλίων.

- Advertisement -

Η ομάδα μας έχει προτείνει ότι δεν είναι η χοληστερόλη που επηρεάζει το καρδιαγγειακό ρίσκο αλλά η φλεγμονή.

https://www.mdpi.com/2072-6643/10/5/604

Συνεπώς, θα πρέπει να μελετούμε όλο το φάσμα των λιποειδών σε ένα τρόφιμο, ως προς την φλεγμονώδη ή αντιφλεγμονώδη τους δραστικότητα και να μην εστιάζουμε μόνο στην χοληστερόλη.

*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, στο Τμήμα των  Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ (UL) στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: funfood16@gmail.com

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα