ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΠώς τα τρόφιμα σχετίζονται με την υπογονιμότητα;

Πώς τα τρόφιμα σχετίζονται με την υπογονιμότητα;

2 λεπτά ανάγνωσης

Ένοχοι οι ενδοκρινικοί διαταράκτες που υπάρχουν σε μερικά τρόφιμα.

Διάβασα πριν λίγες μέρες στο cibum μια εξαιρετική συνέντευξη του κ. Ιωάννη Κυβερνητάκη σχετικά με την υπογονιμότητα και την εξαιρετική δουλειά που κάνει στο Αμβούργο. Ο καθηγητής Κυβερνητάκης μίλησε σχετικά με τα τρόφιμα που μπορούν να μειώσουν την υπογονιμότητα. Αλλά, θα πρέπει να δούμε και τις πρωτογενείς αιτίες του προβλήματος: τι είναι αυτό που την προκαλεί.

- Advertisement -

Η πιο σημαντική αιτία του προβλήματος είναι οι λεγόμενοι ενδοκρινικοί διαταράκτες.

Στον άνθρωπο, επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι ενδοκρινικοί διαταράκτες μπορεί να ευθύνονται για μεταβολές στην υγεία του ανθρώπου κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Σε αυτές περιλαμβάνεται η μείωση του αριθμού των σπερματοζωαρίων, η αυξημένη επίπτωση δυσπλασιών των γεννητικών οργάνων σε άρρενα βρέφη, και η αύξηση ορισμένων μορφών καρκίνου με γνωστή ευαισθησία στις ορμόνες.

- Advertisement -

Βάσει του κανονισμού REACH, οι ενδοκρινικοί διαταράκτες μπορούν να χαρακτηριστούν ουσίες που προκαλούν πολύ μεγάλη ανησυχία, μαζί με τα χημικά προϊόντα που είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο, μεταλλάξεις και τοξικότητα στην αναπαραγωγή. Στόχος είναι η μείωση της χρήσης τους και, τελικά, η αντικατάστασή τους με ασφαλέστερες εναλλακτικές.

Οι πηγές των ενώσεων αυτών είναι πολλές και μερικές από αυτές σχετίζονται με τα τρόφιμα, τα φυτοφάρμακα αλλά και την συσκευασία των τροφίμων.

Εδώ, μπορείτε να δείτε ένα καλό infographic για τις ενώσεις αυτές.

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: ioannis.zabetakis@ul.ie

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα