ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΠαγκόσμια Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού 

Παγκόσμια Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού 

2 λεπτά ανάγνωσης

Η διατροφική και ψυχολογική σημασία του μητρικού γάλακτος.

Την πρώτη εβδομάδα του Νοέμβρη ήταν η παγκόσμια εβδομάδα μητρικού θηλασμού, και αυτή η είδηση με πήγε λίγα χρόνια πίσω.

- Advertisement -

Πίσω στο 2004, όταν γεννήθηκε ο πρώτος μου γιος, στο μαιευτήριο Έλενα Βενιζέλου.

Πάγια πολιτική και πρακτική του εν λόγω νοσοκομείου είναι ότι το μωρό θα πρέπει να είναι μαζί με την μητέρα του από την πρώτη στιγμή! Έτσι, ο γιος μας ήταν μαζί μας από τις πρώτες του ώρες μετά την γέννησή του. Και παράλληλα, όλες οι μαμάδες υποστηρίζονται και διδάσκονται τα μυστικά του θηλασμού.

- Advertisement -

Ο θηλασμός είναι πολύτιμος διατροφικά για το νεογνό. Το μητρικό γάλα, από την πλευρά της Χημείας Τροφίμων, είναι το καλύτερο γάλα μιας και η αλληλουχία αμινοξέων είναι μοναδική και τι πιο φυσικό να δίνουμε στα μωρά μητρικό γάλα. Και ναι είναι λάθος να δίνουμε γάλα από… αγελάδα όπως είναι τα πιο πολλά γάλακτα σε σκόνη από την πρώτη μέρα. Εκτός από την διατροφική αξία του μητρικού γάλακτος, το μητρικό γάλα έχει θετική επίδραση στην εμφάνιση των βακτηρίων Bifidobacterium longum και Bifidobacterium breve στη  μικροβιακή μικροχλωρίδα όπως μελέτησε η ομάδα της συναδέλφου Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Αδαμαντίνης Κυριακού στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Επιμύθιο: ας ξαναδούμε το θέμα και την αξία του θηλασμού! Δημιουργεί υγιέστερα μωρά και αναπτύσσει μια μοναδική σχέση μεταξύ μεταξύ της Μητέρας και του βρέφους!

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: ioannis.zabetakis@ul.ie

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα