ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΚόλλησε η βελόνα... αλλά για καλό!

Κόλλησε η βελόνα… αλλά για καλό!

2 λεπτά ανάγνωσης

Επειδή η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, νέα έρευνα αποδεικνύει ότι η μεσογειακή διατροφή σχετίζεται άμεσα με την αύξηση στο προσδόκιμο ζωής

Ένα εξαιρετικό ενδιαφέρον δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση: The journal of nutrition, health & aging.

- Advertisement -

Association between the Mediterranean Diet Score and Healthy Life Expectancy: A Global Comparative Study

Στο άρθρο αυτό, οι συγγραφείς μελέτησαν δεδομένα σε παγκόσμια κλίμακα αν οι άνθρωποι που τρέφονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Μεσογειακής Διατροφής (ΜΔ) έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής. Τα δεδομένα που χρησιμοποίησαν ήταν σε βάθος δεκαετίας (2009-2019). Το σκορ Μεσογειακής διατροφής (Mediterranean Diet Score, MDS) βρέθηκε να έχει θετική συσχέτιση τόσο με το προσδόκιμο (Life Expectance, LE) (β=0.906 [95% confidence interval, 0.065–1.747], p=0.037) αλλά και με την επιμήκυνση της διάρκειας κατά την οποία είμαστε υγιείς (Extending healthy life expectancy, HALE) (β=0.875 [0.207–1.544], p=0.011).

- Advertisement -

Συμπερασματικά, αποδεικνύεται πλέον πέρα από κάθε αμφιβολία, ότι η ΜΔ πρέπει να γίνει ξανά καθημερινή μας συνήθεια. 

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: ioannis.zabetakis@ul.ie

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα