ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΗ παχυσαρκία και η Μισέλ Ομπάμα

Η παχυσαρκία και η Μισέλ Ομπάμα

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα νέα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

- Advertisement -

Τα νέα που μας έρχονται από την άλλη μεριά του Ατλαντικού είναι σημαντικά, όπως διαβάζουμε στο cibum.

Ο «νόμος για τα υγιή παιδιά» του 2010, που υποστήριξε η πρώην πρώτη κυρία Μισέλ Ομπάμα, ήταν η πρώτη εθνική νομοθεσία που βελτίωσε τα σχολικά γεύματα εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια στις ΗΠΑ. Ο νόμος αύξησε την ποσότητα φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως, που προσφέρονται στα σχολικά γεύματα. Περίπου 30 εκατομμύρια παιδιά στις ΗΠΑ λαμβάνουν σχολικά γεύματα κάθε μέρα.

- Advertisement -

Τώρα εθνική μελέτη διαπίστωσε πως από το 2010 που εφαρμόστηκε πιο υγιεινή διατροφή στα σχολεία, υπάρχει μια μικρή αλλά σημαντική μείωση του μέσου δείκτη μάζας σώματος περισσότερων από 14.000 μαθητών ηλικίας 5 έως 18 ετών των οποίων το ύψος και το βάρος παρακολουθήθηκαν πριν και μετά την εφαρμογή του νόμου. Η μελέτη είναι νέα απόδειξη ότι η βελτίωση της ποιότητας των σχολικών γευμάτων μέσω της νομοθεσίας μπορεί να είναι ένας τρόπος για να μετατοπιστεί η τροχιά της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία αυξάνεται εδώ και δεκαετίες και τώρα επηρεάζει περίπου 1 στα 5 παιδιά στις ΗΠΑ.

Mήπως κάτι ανάλογο θα πρέπει να κάνουμε και στην Ελλάδα;

Η παχυσαρκία μειώνει σημαντικά το προσδόκιμο ζωής και είναι η αιτία για ένα πλήθος χρόνιων παθήσεων, όπως διαβήτης τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο και καρδιαγγειακές παθήσεις.

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: ioannis.zabetakis@ul.ie

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα