ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμH αναξιοπιστία των μελετών του Harvard

H αναξιοπιστία των μελετών του Harvard

2 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ο διαβήτης τύπου 2.

Αν διαβάζετε μια μελέτη του Πανεπιστήμιου Harvard θα την πιστεύτατε; Μάλλον ναι. Σωστά;

- Advertisement -

Και όμως δεν είναι όλες οι μελέτες αυτού του κορυφαίου Πανεπιστήμιου σωστές! Ναι, αλήθεια λέω.

Σε μια πρόσφατη μελέτη από το τμήμα Harvard School of Public Health, οι ερευνητές συσχέτισαν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος με τον διαβήτη τύπου 2. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

- Advertisement -

Προφανώς όχι!

Η αιτιολόγηση είναι εδώ.

Δεν έχει αποδειχθεί μηχανιστικά μια σχέση μεταξύ κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και διαβήτη τύπου 2.

Οι άνθρωποι τρώμε κόκκινο κρέας εδώ και 3.500.000 χρόνια! Και στις ΗΠΑ, η κατά κεφαλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος έχει μειωθεί από το 1970 ως σήμερα.

Σήμερα στις ΗΠΑ, το 60% των θερμίδων που προσλαμβάνει κατά μέσο όρο ο κάθε κάτοικος στις ΗΠΑ προέρχεται από υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (ultra processed foods).

Συνεπώς, αν το κόκκινο κρέας ήταν υπεύθυνο για τον διαβήτη τύπου 2, δεν θα έπρεπε να δούμε και μια αύξηση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος για να «συμβαδίζει» με την ανοδική τάση του διαβήτη τύπου 2;

Εν κατακλείδι…

Μήπως, λέω μήπως, το Harvard School of Public Health δεν είναι και τόσο αξιόπιστο;

Οέο!

*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, στο Τμήμα των  Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ (UL) στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.
 .

Email: funfood16@gmail.com

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα