ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΓαλακτοκoμικά προϊόντα και καρδιαγγειακά νοσήματα

Γαλακτοκoμικά προϊόντα και καρδιαγγειακά νοσήματα

2 λεπτά ανάγνωσης

Πως μπορούμε να μειώσουμε το καρδιαγγειακό ρίσκο καταναλώνοντας γαλακτοκομικά.

Στις 21 Μάρτη δημοσιεύτηκε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο ανασκόπησης στην επιστημονική επιθεώρηση “Nutrition Research” με τίτλο “Whole-Milk Dairy Foods and Cardiometabolic Health: Dairy Fat and Beyond $” (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0271531724000423).

- Advertisement -

Το εν λόγω άρθρο ασχολείται με το πώς μπορούμε να μειώσουμε το καρδιαγγειακό ρίσκο καταναλώνοντας γαλακτοκομικά, δηλαδή πώς τα γαλακτομικά προϊόντα μάς προστατεύουν από καρδιαγγειακές ασθένειες.

Ο μύθος των light γαλακτομικών ότι είναι (και καλά!) πιο υγιεινά από τα full fat, έχει πλέον καταπέσει! Το άρθρο αυτό επισημαίνει επίσης την διατροφική αξία των γαλακτοκομικών προϊόντων που είναι αποτέλεσμα ζύμωσης.

- Advertisement -

Βέβαια, αυτά τα έχουμε γράψει με την ερευνητικά μας ομάδα από το …2018! “Dairy Fats and Cardiovascular Disease: Do We Really Need to Be Concerned?” https://www.mdpi.com/2304-8158/7/3/29

Αυτό το άρθρο μας έχει συμπεριληφθεί ακόμα και σε ρώσικες σελίδες στο Wikipedia! https://ru.wikipedia.org/?curid=77579

Ναι μεν τα έχουμε πει πριν από …6 χρόνια, αλλά δεν είναι κακό να μας τα θυμίζουν και άλλοι συγγραφείς ανά την υφήλιο.

*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, στο Τμήμα των  Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ (UL) στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: funfood16@gmail.com

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα