ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΦλεγμονώδης Διατροφή και Διαβήτης - Νέα μελέτη

Φλεγμονώδης Διατροφή και Διαβήτης – Νέα μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Συσχέτιση της διατροφής με το ενδεχόμενο νόσησης με διαβήτη 2

Του Γιάννη Ζαμπετάκη*

- Advertisement -

Στις 11 Μάη, δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nutrients ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο

A Proinflammatory Diet May Increase Mortality Risk in Patients with Diabetes Mellitus

- Advertisement -

Οι συγγραφείς του άρθρου αυτού μελέτησαν σε βάθος πενταετίας (από το 2009 ως το 2014), 15.291 συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, αν η διατροφή τους σχετίζεται με το ρίσκο να νοσήσουν με διαβήτη τύπου 2. Στόχευσαν να συσχετίσουν το διαιτητικό φλεγμονώδες δυναμικό (εκφρασμένο ως διαιτητικό φλεγμονώδη δείκτη, Dietary Inflammatory Index (DII), με την νόσηση των συμμετεχόντων.

Στο σύνολο των ανθρώπων που μελέτησαν, βρήκαν ότι ο DII ήταν 0,37 + 1,76 με την εμφάνιση του διαβήτη να είναι 13,26%.

Για 1904 συμμετέχοντες με διαβήτη, 178 εξ’αυτών κατέληξαν (mortality rate 9,34%). Άνθρωποι με διαβήτη που είχαν δίαιτα πλούσια σε φλεγμονώδη τρόφιμα είχαν αυξημένη θνησιμότητα (HR = 1.71, 95%CI: 1.13, 2.58, p = 0.0108).

Βρέθηκε μια θετική συσχέτιση μεταξύ του δείκτη DII και της εμφάνισης διαβήτη και μια διατροφή πλούσια σε φλεγμονώδη τρόφιμα αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα