ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΕλληνικές μελέτες για τα λειτουργικά τρόφιμα

Ελληνικές μελέτες για τα λειτουργικά τρόφιμα

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι Έλληνες επιστήμονες αποδεικνύουν την άμεση σχέση μεταξύ της μεσογειακής διατροφής και της υγείας

Του Γιάννη Ζαμπετάκη*

- Advertisement -

Κάνοντας μια αναζήτηση στην βιβλιογραφική βάση δεδομένων scopus.com, και χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά “functional foods” και “Greece” μπορούμε να βρούμε περίπου 90 άρθρα.

Σε ένα άρθρο συναδέλφων επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου με τίτλο

- Advertisement -

Association of mean daily polyphenols intake with mediterranean diet adherence and anthropometric indices in healthy greek adults: A retrospective study

που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Applied Sciences, μελετήθηκε η συσχέτιση της ημερήσιας πρόσληψης πολυφαινολών με διάφορους ανθρωπομετρικούς δείκτες (όπως BMI – body mass index, περιφέρεια μέσης-λεκάνης και σωματική σύσταση-body composition). Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι άνθρωποι που ακολουθούσαν πιο «πιστά» την μεσογειακή διατροφή είχαν μικρότερη περιφέρεια μέσης-λεκάνης. Η υψηλότερη κατανάλωση τροφίμων όπως το βύσσινο, οι ντομάτες, το μαύρο τσάι και το κακάο μπορούσαν να συσχετιστούν με βελτιωμένους δείκτες σωματικής σύστασης.

Πρόκειται για μια ακόμη μελέτη που αποδεικνύει τα ωφέλη της Μεσογειακής Διατροφής όπως κατ’επανάληψη έχουμε επισημάνει από αυτήν εδώ την στήλη. 

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα