ΑρχικήΟικιακάΒρετανική Μελέτη: Υποστηρικτικά κατά του Covid-19 πολυβιταμίνες, ωμέγα-3, προβιοτικά και βιταμίνη D

Βρετανική Μελέτη: Υποστηρικτικά κατά του Covid-19 πολυβιταμίνες, ωμέγα-3, προβιοτικά και βιταμίνη D

cibum team

 
  Η λήψη συμπληρωμάτων πολυβιταμινών, ωμέγα-3, προβιοτικών ή βιταμίνης D, μπορεί να μειώνει σε έναν βαθμό τον κίνδυνο να κολλήσει κάποιος κορονοϊό, ιδίως οι γυναίκες, σύμφωνα με μία νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική μελέτη. Από την άλλη πλευρά, η λήψη βιταμίνης C, ψευδάργυρου ή σκόρδου δεν φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο λοίμωξης Covid-19.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Κριστίνα Μένι του Τμήματος Γενετικής Επιδημιολογίας του Βασιλικού Κολλεγίου (King’s) του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Nutrition Prevention & Health», ανέλυσαν στοιχεία για 372.270 ανθρώπους, από τους οποίους οι 175.652 έπαιρναν τακτικά διάφορα συμπληρώματα διατροφής, ενώ οι 23.521 διαγνώστηκαν με κορονοϊό.

- Advertisement -

Η ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα προβιοτικά, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, οι πολυβιταμίνες και η βιταμίνη D, σχετίζονταν με μειωμένο κίνδυνο λοίμωξης Covid-19 κατά 14%, 12%, 13% και 9% αντίστοιχα. Η μείωση του κινδύνου ήταν σαφής στις γυναίκες, αλλά όχι στους άνδρες (για ασαφείς λόγους).

Η περαιτέρω μελέτη σχετικών στοιχείων από τις ΗΠΑ και τη Σουηδία επιβεβαίωσε τα βρετανικά ευρήματα. Η μείωση του κινδύνου Covid-19 σε αυτές τις δύο χώρες ήταν 18% και 37%, αντίστοιχα, για τα προβιοτικά, 21% και 16% για τα ωμέγα-3, 12% και 22% για τις πολυβιταμίνες και 24% και 19% για τη βιταμίνη D.

- Advertisement -

Επειδή επρόκειτο απλώς για μελέτη παρατήρησης και όχι κλινική, οι ερευνητές επεσήμαναν πως πρέπει να γίνουν μεγάλες κλινικές μελέτες που να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα, ώστε να υπάρξουν οι ανάλογες θεραπευτικές συμβουλές. Τα διατροφικά συμπληρώματα βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα και η ωφέλειά τους στην περίπτωση της Covid-19 αποτελεί αντικείμενο επιστημονικής συζήτησης και διαμάχης, καθώς έχουν υπάρξει μάλλον αντικρουόμενα αποτελέσματα έως τώρα. Η νέα μελέτη, πάντως, δείχνει πως, έστω και αν είναι μέτρια τα οφέλη κατά του κορωνοϊού, δεν είναι επουσιώδη.

Πηγή: ΑΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα