ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤρεις μερίδες αυτού του δημοφιλούς κορεατικού φαγητού βοηθούν στη μείωση του κινδύνου...

Τρεις μερίδες αυτού του δημοφιλούς κορεατικού φαγητού βοηθούν στη μείωση του κινδύνου παχυσαρκίας

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια πρόσφατη μελέτη ανακάλυψε ότι ένα δημοφιλές τρόφιμο που έχει υποστεί ζύμωση μπορεί να είναι το μυστικό για την απώλεια των επίμονων κιλών, ιδίως γύρω από την περιοχή της κοιλιάς.

Η κατανάλωση τριών μερίδων του γνωστού κορεατικού πιάτου kimchi, έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας.

- Advertisement -

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό BMJ Open, ανέδειξε συγκεκριμένα το kimchi ως «χαμηλότερου επιπολασμού» πρόκλησης διόγκωσης της μέσης τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Το kimchi δημιουργείται από τη ζύμωση λαχανικών όπως το λάχανο και το ραπανάκι με διάφορα καρυκεύματα, όπως σκόρδο, κρεμμύδι και σάλτσα ψαριού.

Αυτά τα λαχανικά είναι χαμηλά σε θερμίδες και γεμάτα με φυτικές ίνες, φιλικά προς το έντερο βακτήρια γαλακτικού οξέος, βιταμίνες και πολυφαινόλες. Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 115.726 συμμετέχοντες (36.756 άνδρες, 78.970 γυναίκες, μέση ηλικία 51 ετών) που συμμετείχαν στη μελέτη Health Examinees (HEXA).

- Advertisement -

Η διατροφική πρόσληψη των συμμετεχόντων κατά το τελευταίο έτος αξιολογήθηκε με τη χρήση ενός επικυρωμένου ερωτηματολογίου συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων 106 στοιχείων, όπου τους ζητήθηκε να δηλώσουν πόσο συχνά κατανάλωναν μια μερίδα από κάθε τρόφιμο, από ποτέ ή σπάνια έως τρεις φορές την ημέρα. Το συνολικό kimchi περιελάμβανε baechu (kimchi λάχανου), kkakdugi (kimchi ραπανάκι), nabak και dongchimi (υδαρές kimchi) και άλλα, όπως το kimchi από χόρτα μουστάρδας.

Μια μερίδα baechu ή kkahdugi kimchi είναι 50 γραμμάρια, ενώ μια μερίδα nabak ή dongchimi kimchi είναι 95 γραμμάρια. Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης το ύψος, το βάρος, τον ΔΜΣ και την περιφέρεια μέσης κάθε συμμετέχοντα, με ΔΜΣ πάνω από 25 να θεωρείται παχυσαρκία.

Η κοιλιακή παχυσαρκία ορίστηκε ως περιφέρεια μέσης τουλάχιστον 90 εκατοστών για τους άνδρες και τουλάχιστον 85 εκατοστών για τις γυναίκες. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 36% των ανδρών και το 25% των γυναικών ήταν παχύσαρκοι.

Όσοι κατανάλωναν λιγότερο από μία μερίδα kimchi την ημέρα, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν πέντε ή περισσότερες μερίδες, είχαν την τάση να ζυγίζουν περισσότερο, να έχουν μεγαλύτερο μέγεθος μέσης και ήταν πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι. Είχαν επίσης περισσότερες πιθανότητες να έχουν χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης, εισόδημα και να καταναλώνουν αλκοόλ.

Η μελέτη αποκάλυψε ότι η κατανάλωση έως και τριών μερίδων kimchi την ημέρα σχετιζόταν με 11% χαμηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν λιγότερο από μία μερίδα την ημέρα. Η κατανάλωση κάτω του μέσου όρου ποσοτήτων kkakdugi kimchi συνδέθηκε με εννέα τοις εκατό χαμηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.

Η κατανάλωση μιας ημερήσιας μερίδας 25 γρ. για τους άνδρες και 11 γρ. για τις γυναίκες συνδέθηκε με 8% (άνδρες) έως 11% (γυναίκες) χαμηλότερο κίνδυνο κοιλιακής παχυσαρκίας, σε σύγκριση με τη κατανάλωση καθόλου kimchi.

Οι ερευνητές σημείωσαν: «Δεδομένου ότι σε όλα τα αποτελέσματα παρατηρήθηκε συσχέτιση σε σχήμα «J», η υπερβολική κατανάλωση υποδηλώνει το ενδεχόμενο αύξησης του επιπολασμού της παχυσαρκίας. Καθώς το kimchi είναι μία από τις κύριες πηγές πρόσληψης νατρίου, θα πρέπει να συνιστάται μια μέτρια ποσότητα για τα οφέλη των άλλων συστατικών του για την υγεία».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα