ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤι μπορείτε να προσθέτε στο καφέ σας για να μειώσετε τη χοληστερόλη

Τι μπορείτε να προσθέτε στο καφέ σας για να μειώσετε τη χοληστερόλη

2 λεπτά ανάγνωσης

Τι υποστηρίζουν Καναδοί ερευνητές.

Αν θέλετε να κάνετε το πρωινό σας πιο υγιεινό, είτε επιλέγετε ένα μπολ με δημητριακά, είτε ένα φλιτζάνι τσάι ή καφέ, μια καλή εναλλακτική είναι η αντικατάσταση του αγελαδινού γάλακτος με γάλα σόγιας. Αυτό τουλάχιστον προτείνουν Καναδοί ερευνητές σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο BMC Medicine.

- Advertisement -

Το γάλα σόγιας, ως φυτική εναλλακτική λύση, πρωτοεμφανίστηκε στη δεκαετία του 1990, αποκτώντας σταδιακά δημοτικότητα ως αντικαταστάτης του αγελαδινού γάλακτος. Παρά την αρχική του επιτυχία, η κατανάλωσή του έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κατηγοριοποίησής του ως «εξαιρετικά επεξεργασμένου προϊόντος», εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε πρόσθετα σάκχαρα. Την ίδια στιγμή, άλλες φυτικές εναλλακτικές, όπως το γάλα αμυγδάλου και βρώμης, έχουν κερδίσει έδαφος στην προτίμηση των καταναλωτών.

Ωστόσο, η νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο επανεκτιμά τα δεδομένα υπέρ του γάλακτος σόγιας, παρουσιάζοντας ισχυρά επιχειρήματα για τα οφέλη του στην υγεία. Στην ανάλυση συμπεριλήφθηκαν 17 μελέτες με τη συμμετοχή περισσότερων από 500 ατόμων, που κατανάλωναν καθημερινά 500ml είτε αγελαδινού είτε γάλακτος σόγιας για διάστημα τεσσάρων εβδομάδων.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντικατάσταση του αγελαδινού γάλακτος με γάλα σόγιας σχετίζεται με χαμηλότερη χοληστερόλη, μειωμένη αρτηριακή πίεση και μικρότερους δείκτες φλεγμονής. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτά τα ευρήματα αρκούν για να αμφισβητήσουν την ταξινόμηση του γάλακτος σόγιας ως «εξαιρετικά επεξεργασμένο».

Σημειώνουν μάλιστα ότι το γάλα σόγιας περιέχει 60% λιγότερα σάκχαρα από το αγελαδινό, καθιστώντας το πιο υγιεινή επιλογή συνολικά.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα