ΑρχικήΝέαΔιεθνήΤι λες τώρα! Ποιοι λένε ότι το γάλα κατσαρίδας είναι πιο θρεπτικό...

Τι λες τώρα! Ποιοι λένε ότι το γάλα κατσαρίδας είναι πιο θρεπτικό από το αγελαδινό;

3 λεπτά ανάγνωσης

Αν και δεν είναι ακόμα διαθέσιμο για κατανάλωση, το “γάλα” της Diploptera punctata έχει προσελκύσει την προσοχή ως πιθανή μελλοντική υπερτροφή!

Το γάλα κατσαρίδας έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των επιστημόνων λόγω της υψηλής διατροφικής του αξίας, αλλά είναι αμφίβολο αν μπορεί να ξεπεράσει το αγελαδινό γάλα ως κύρια διατροφική πηγή.

- Advertisement -

Δεν πρόκειται για υγρό γάλα, αλλά για ένα κρυσταλλικό πρωτεϊνικό σύμπλεγμα που παράγει η Diploptera punctata, μια μοναδική κατσαρίδα που γεννά ζωντανά μικρά αντί για αυγά. Παράγει ένα κρυσταλλικό πρωτεϊνικό υγρό μέσα στο σώμα της, το οποίο τρέφει τα έμβρυά της. Αυτό το υγρό είναι αυτό που αποκαλούμε “γάλα κατσαρίδας”, πλούσιο σε πρωτεΐνες, αμινοξέα και θρεπτικά συστατικά.

Πώς συγκρίνεται με το αγελαδινό γάλα;

Σύμφωνα με μελέτη επιστημόνων από το Ινστιτούτο Βιολογίας των Κυττάρων και Αναγεννητικής Ιατρικής στην Ινδία που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό International Union of Crystallography Journal, το συγκεκριμένο γάλα περιέχει 4 φορές περισσότερη πρωτεΐνη από το αγελαδινό γάλα. Είναι γεμάτο αμινοξέα, λιπίδια και σάκχαρα που απελευθερώνονται σταδιακά, προσφέροντας παρατεταμένη ενέργεια. Θεωρείται πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα.

- Advertisement -

Βιωσιμότητα & Παραγωγή

Η παραγωγή αγελαδινού γάλακτος απαιτεί μεγάλους φυσικούς πόρους, ενώ η εκτροφή κατσαρίδων είναι πιο οικολογική και βιώσιμη. Όμως, η εξαγωγή του γάλακτος από τις κατσαρίδες είναι εξαιρετικά δύσκολη και μη πρακτική για μαζική παραγωγή.

Γεύση & Αποδοχή

Η ιδέα του να πίνεις γάλα από κατσαρίδες δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους περισσότερους ανθρώπους. Δεν υπάρχουν ακόμα αρκετές μελέτες για τη γευστική του προσαρμογή και την ασφάλεια της κατανάλωσης σε μεγάλη κλίμακα.

Το γάλα κατσαρίδας μπορεί να είναι μια εξαιρετική διατροφική πηγή και ίσως να αξιοποιηθεί μελλοντικά ως συμπλήρωμα διατροφής, αλλά δεν φαίνεται πιθανό να αντικαταστήσει το αγελαδινό γάλα στην καθημερινή διατροφή σύντομα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα