ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΤα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αλλοιώνουν τα πρόσωπα των παιδιών

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αλλοιώνουν τα πρόσωπα των παιδιών

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα παιδιά που τρέφονται με μια δίαιτα γεμάτη με υπερ-επεξεργασμένες τροφές μπορεί να έχουν δυσμορφίες στη στοματική τους κοιλότητα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα.

Τα φορτωμένα με πρόσθετα τρόφιμα, όπως τα πατατάκια και τα γλυκά, κατηγορούνται εδώ και δεκαετίες για τους υποτιθέμενους κινδύνους τους, με δεκάδες μελέτες να τα συνδέουν με διαβήτη τύπου 2, καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.

- Advertisement -

Οι ειδικοί έχουν ζητήσει ακόμη και την περικοπή των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων (UPF) – τυπικά οτιδήποτε φαγώσιμο έχει περισσότερα τεχνητά συστατικά από ό,τι φυσικά – από τις δίαιτες.

Πλέον, Ισπανοί επιστήμονες που παρακολούθησαν δεκάδες μικρά παιδιά ανακάλυψαν ότι η κατανάλωση μιας διατροφής που αποτελείται κυρίως από εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία είναι συνήθως μαλακά και υπερ-γευστικά, επηρέασε την ανάπτυξη των γνάθων.

- Advertisement -

Η Dr. Laura Marques Martinez, ειδικός στην παιδοδοντιατρική στο Καθολικό Πανεπιστήμιο της Βαλένθια και συν-συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Η μάσηση παίζει καθοριστικό ρόλο στη σωστή ανάπτυξη των γνάθων, καθώς διεγείρει την ανάπτυξη των οστών, ενισχύει τους μύες του προσώπου και προάγει τη σωστή ευθυγράμμιση των δοντιών».

Στη μελέτη, οι ερευνητές παρακολούθησαν τις διατροφικές συνήθειες, τις οδοντικές δομές και το σχήμα του κρανίου 25 παιδιών ηλικίας τριών έως πέντε ετών.

Διαπίστωσαν ότι εκείνα που έτρωγαν πιο μαλακές τροφές είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν δόντια με μπούκωμα και να μην έχουν φυσικά κενά, τα οποία απαιτούνται μεταξύ των δοντιών στην πρώιμη παιδική ηλικία για να επιτρέψουν μεγαλύτερα δόντια αργότερα.

Ένας από τους κορυφαίους εμπειρογνώμονες διατροφής του Ηνωμένου Βασιλείου, ο καθηγητής Tim Spector, δήλωσε στην Telegraph: «Διανύουμε αυτή την επιδημία συρρίκνωσης των γνάθων εδώ και μερικές εκατοντάδες χρόνια, αλλά έχει πραγματικά επιταχυνθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ως αποτέλεσμα, βλέπουμε μια τεράστια αύξηση των ορθοδοντικών προβλημάτων στα παιδιά – μαζική χρήση σιδεράκια και πολύ περισσότερα στραβά δόντια».

Ο ιδρυτής της δημοφιλούς εφαρμογής διατροφής ZOE πρόσθεσε: «Η ισχυρότερη τρέχουσα θεωρία σχετικά με το γιατί οι γνάθοι έχουν συρρικνωθεί τόσο γρήγορα είναι ότι ταΐζουμε τα παιδιά μας παιδικές τροφές πραγματικά για όλη τους τη ζωή».

Τα έτοιμα γεύματα, τα παγωτά και η κέτσαπ ντομάτας είναι μερικά από τα πιο αγαπημένα παραδείγματα προϊόντων που εμπίπτουν στον όρο UPF. Αυτός είναι πλέον συνώνυμος με τα τρόφιμα που προσφέρουν μικρή διατροφική αξία.

Διαφέρουν από τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία πειράζονται για να διαρκέσουν περισσότερο ή να βελτιώσουν τη γεύση τους, όπως το παστό κρέας, το τυρί και το φρέσκο ψωμί.

Το NHS συνιστά στα παιδιά κάτω των 18 ετών να κάνουν οδοντιατρικό έλεγχο τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, επειδή τα δόντια τους μπορεί να φθείρονται ταχύτερα. Η οδοντιατρική περίθαλψη του NHS για τα παιδιά είναι δωρεάν.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα