ΑρχικήΝέαΥγείαΕπιστήμονες προειδοποιούν για καρκίνο από κοινό μαγειρικό συστατικό της κουζίνας

Επιστήμονες προειδοποιούν για καρκίνο από κοινό μαγειρικό συστατικό της κουζίνας

4 λεπτά ανάγνωσης

Οι επιστήμονες έχουν επισημάνει μια σοβαρή σχέση μεταξύ του καρκίνου και ενός κοινού μαγειρικού φαγητού που έχει σχεδόν κάθε κουζίνα.

Από το αλάτι, τα λίπη μέχρι και τη ζάχαρη, έχουμε κατά καιρούς ακούσει και διαβάσει αρκετές έρευνες που αναφέρονται σε καθημερινά συστατικά τροφίμων που επιβαρύνουν την υγεία μας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Μία νέα έρευνα που διεξήχθη από προσωπικό του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα και του Tampa General Hospital Cancer Institute και δημοσιεύτηκε στο Gut, ένα επιστημονικό περιοδικό γαστρεντερολογίας και ηπατολογίας, επισημαίνει στοιχεία για σχέση μεταξύ μιας συγκεκριμένης μορφής καρκίνου και ενός κοινού πρόσθετου μαγειρικής. Τα ευρήματα λοιπόν, διαπίστωσαν ότι υπήρχε μια αιτιώδης σχέση μεταξύ των μαγειρικών ελαίων – που πολλοί από εμάς θα χρησιμοποιήσουμε όταν μαγειρεύουμε λαχανικά ή κρέας – και του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Ο λόγος για τα σπορέλαια, όπως το ηλιέλαιο, το καλαμποκέλαιο και το canola που σύμφωνα με την έρευνα προκαλούν φλεγμονή, και θα τα βρείτε, εκτός από το ντουλάπι σας και σε φαγητά σε πακέτο, σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και προσυσκευασμένα έτοιμα γεύματα σούπερ μάρκετ.

- Advertisement -

Τι λένε οι ειδικοί;

Ο Timothy Yeatman, συν-συγγραφέας της έρευνας και καθηγητής χειρουργικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα, εξέδωσε μια προειδοποίηση σε όσους καταναλώνουν αυτά τα τρόφιμα σε τακτική βάση.

«Βλέπουμε αυτή τη φλεγμονή στους ίδιους τους όγκους του παχέος εντέρου και ο καρκίνος είναι σαν μια χρόνια πληγή που δεν επουλώνεται. Εάν το σώμα σας ζει από… εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, η ικανότητά του να επουλώνει αυτή την πληγή μειώνεται λόγω της φλεγμονής και της καταστολής του ανοσοποιητικού συστήματος που τελικά επιτρέπει στον καρκίνο να αναπτυχθεί.»

Για τον Yeatman, η έρευνα χρησιμεύει ως επαρκής απόδειξη για να επανεκτιμηθεί η δυτική διατροφή και η στάση μας απέναντι στο φαγητό, τόσο στο σπίτι όσο και όταν τρώμε έξω.

«Το σώμα μας είναι σχεδιασμένο να επιλύει ενεργά τη φλεγμονή μέσω βιοενεργών λιπιδικών ενώσεων που προέρχονται από τα υγιή λίπη, όπως το αβοκάντο και το ελαιόλαδο», δήλωσε ο Ganesh Halade, αναπληρωτής καθηγητής στο USF Health Heart Institute και μέλος του Cancer Biology Program στο TGH Cancer Institute.

«Τα βιοενεργά λιπίδια είναι πολύ μικρά μόρια που προέρχονται από τα τρόφιμα που τρώμε και, εάν τα μόρια προέρχονται από επεξεργασμένα προϊόντα διατροφής, προκαλούν άμεση ανισορροπία στο ανοσοποιητικό σύστημα και οδηγούν σε χρόνια φλεγμονή».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα