ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑυτός είναι ο χυμός που θα ξεβουλώσει τις αρτηρίες σας από τη...

Αυτός είναι ο χυμός που θα ξεβουλώσει τις αρτηρίες σας από τη χοληστερόλη

3 λεπτά ανάγνωσης

Aυτό το ιδιαίτερο ρόφημα –αν και δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο ο χυμός πορτοκαλιού ή μήλου– μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στη μάχη κατά της υψηλής χοληστερόλης

Ένα απλό ποτήρι χυμός ντομάτας το πρωί μπορεί να κρύβει περισσότερα οφέλη απ’ όσα φανταζόμασταν. Σύμφωνα με ειδικούς, αυτό το ιδιαίτερο ρόφημα –αν και δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο ο χυμός πορτοκαλιού ή μήλου– μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στη μάχη κατά της υψηλής χοληστερόλης και όχι μόνο.

- Advertisement -

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις επισημαίνουν ότι το «μυστικό» του χυμού ντομάτας κρύβεται σε ένα ισχυρό συστατικό: το λυκοπένιο. Αυτή η ουσία είναι υπεύθυνη για το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα της ντομάτας και αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στη φύση. Η δράση του βοηθά στην προστασία των κυττάρων από φθορές, τις οποίες προκαλούν οι γνωστές ελεύθερες ρίζες — μόρια που σχετίζονται με τη γήρανση και πολλές χρόνιες παθήσεις.

Ο Dr. Edward Giovannucci, καθηγητής διατροφής και επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Harvard, εξηγεί: «Το σχήμα του μορίου του λυκοπενίου το καθιστά ιδιαίτερα αποτελεσματικό στο να εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες. Μπορεί να έχει ιδιότητες που προστατεύουν τα κύτταρα με τρόπο που άλλα αντιοξειδωτικά δεν μπορούν».

- Advertisement -

Και η προστασία αυτή δεν περιορίζεται μόνο στην επιβράδυνση της γήρανσης. Το λυκοπένιο φαίνεται πως συμβάλλει και στη μείωση της φλεγμονής, η οποία σχετίζεται άμεσα με τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα.

Σε μελέτη του 2014, εξετάστηκε η επίδραση της κατανάλωσης χυμού ντομάτας σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη. Οι συμμετέχοντες που έπιναν τον χυμό τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα για δύο μήνες παρουσίασαν μείωση της LDL (κακής) χοληστερόλης και, σε κάποιες περιπτώσεις, αύξηση της HDL (καλής).

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αναφέρει και η επίσημη ιστοσελίδα του βρετανικού Εθνικού Συστήματος Υγείας (NHS), η υψηλή χοληστερόλη μπορεί να φράξει τα αιμοφόρα αγγεία, αυξάνοντας τον κίνδυνο για καρδιακά προβλήματα ή εγκεφαλικό. Οι αιτίες διαφέρουν από άτομο σε άτομο, αλλά η πρόληψη μέσω της διατροφής είναι πάντοτε σημαντική.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα