ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑκόμη και μικρές ποσότητες αυτού του τρόφιμου αυξάνουν την αρτηριακή πίεση

Ακόμη και μικρές ποσότητες αυτού του τρόφιμου αυξάνουν την αρτηριακή πίεση

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την καρδιαγγειακή υγεία.

Η γλυκόριζα, γνωστή για τη χαρακτηριστική γλυκιά και αλμυρή της γεύση, θεωρείτο μέχρι σήμερα ασφαλής όταν καταναλώνεται με μέτρο. Ωστόσο, νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Linköping έρχεται να ανατρέψει αυτή την αντίληψη, διαπιστώνοντας ότι ακόμη και μικρές ποσότητες μπορούν να προκαλέσουν σημαντική αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

- Advertisement -

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, εξέτασε 28 υγιείς νεαρούς ενήλικες. Οι συμμετέχοντες κατανάλωσαν γλυκόριζα με περιεκτικότητα 100 χιλιοστογράμμια γλυκυρριζικού οξέος, μια ποσότητα που μέχρι πρότινος θεωρούνταν ασφαλής σύμφωνα με κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Παρατηρήθηκε μέση αύξηση της αρτηριακής πίεσης κατά 3,1 mmHg, καθώς και μεταβολές στα επίπεδα ορμονών που ρυθμίζουν την ισορροπία υγρών στον οργανισμό. Συγκεκριμένα, τα επίπεδα ρενίνης και αλδοστερόνης μειώθηκαν, ενώ σε ορισμένους συμμετέχοντες σημειώθηκε συγκράτηση υγρών, μικρή αύξηση βάρους και ανίχνευση υψηλών επιπέδων NT-proBNP, δείκτη καταπόνησης της καρδιάς.

- Advertisement -

Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι ακόμη και η «μέτρια» κατανάλωση γλυκόριζας μπορεί να εγκυμονεί κινδύνους, ειδικά για άτομα με προϋπάρχουσα υπέρταση ή καρδιακές παθήσεις. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί επίσης το γεγονός ότι σε πολλά προϊόντα γλυκόριζας δεν αναγράφεται η ακριβής περιεκτικότητα σε γλυκυρριζικό οξύ, καθιστώντας δύσκολη την ασφαλή κατανάλωση.

Η μελέτη τονίζει ότι η διατροφή επηρεάζει άμεσα την υγεία της καρδιάς και ότι πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη σαφή επισήμανση των συστατικών στα τρόφιμα. Παράλληλα, οι ερευνητές επισημαίνουν την ανάγκη περαιτέρω ερευνών για την επίδραση και άλλων κοινών τροφών στην αρτηριακή πίεση, όπως τα λαχανικά πλούσια σε κάλιο και το πράσινο τσάι.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα